کارخانه ترول!

حادثۀ تلخ درگذشت خانم مهسا امینی، گزنده و غم‌بار بود و کام همۀ ما را تلخ کرد؛ چنان‌که روح حاکم بر بسیاری از واکنش‌ها، حاکی از تأثّر نسبت به از دست رفتن جان شریف ایشان بود.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه حادثۀ تلخ درگذشت خانم مهسا امینی، گزنده و غم‌بار بود و کام همۀ ما را تلخ کرد؛ چنان‌که روح حاکم بر بسیاری از واکنش‌ها، حاکی از تأثّر نسبت به از دست رفتن جان شریف ایشان بود.

در فضای مجازی، ترول به کسانی گفته می‌شود که با رفتار مخرب در فضای مجازی به دنبال تحریک کاربران و ایجاد تشنج هستند و اگر افرادی کثیری حجم تولید انبوه زیادی داشته باشند و در وضعیت کشورها دخالت کنند به آنها کارخانه ترول می گویند.

کشورهای مختلفی اذعان داشته اند که دشمنانشان کارخانه ترول دارند. مثلا نهادهای اطلاعاتی آمریکا از سال 2017 گفته اند که کارخانه ترول روسیه، مداخله‌ای پررنگ در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده داشته است؛ انتخاباتی که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد. در حال حاضر پرونده‌ای قضایی علیه ۱۳ شهروند روسیه به اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جریان دارد!

حادثۀ تلخ درگذشت خانم مهسا امینی، گزنده و غم‌بار بود و کام همۀ ما را تلخ کرد؛ چنان‌که روح حاکم بر بسیاری از واکنش‌ها، حاکی از تأثّر نسبت به از دست رفتن جان شریف ایشان بود. فوت کردن خانم مهسا امینی حقیقتا دردناک است. و ما اصلا نمیتوانیم حال خانواده داغدیده را بفهمیم.

اما...

در حادثه مهسا امینی، هنوز اصل ماجرا مشخص نیست، تمام سیاست های کشور به انتقاد گرفته می شود. تا اکنون  بیش از ۱۹۰ هزار توئیت در این رابطه منتشر شده است. این توئیت‌ها به شکل خیره‌کننده‌ای لایک شده‌اند و در مجموع بیش از ۷.۵ میلیون! بار لایک و ۸۳۰ هزار بار بازنشر شده‌اند!

در درگذشت خانم مهسا امینی، ابتدا باید کار به دست پزشک قانونی سپرده شود، دوربین‌ها بررسی شود، از اطراف قضیه پرس‌و‌جو شود تا حقیقت برایمان روشن شود و بعد اقدام کنیم. اما در این فاصله هزاران توییت و تحلیل بدون استناد و شاهد درباره این قضیه منتشر می‌شود که ساده‌ترینش حمله به جمهوری اسلامی است.

پشت این صحنه ها و دروغ ها چه کسانی هستند؟

موج سازی رسانه ای و هجمه های مختلف، توسط کارخانه های ترول رخ می دهد و یک مسئله را ضریب بسیاری می دهند .بر اساس داده‌های اسلاید قبل می‌توان گفت که در یکسال اخیر، هیچ موضوعی به اندازه مرگ مهسا امینی واکنش‌های مجازی را به‌دنبال نداشت!

مراقب باشیم که در فضای مجازی، کارخانه های ترول مسئول هجمه های اطلاعاتی سنگین هستند و بایستی با تفکر انتقادی، مطالب فضای مجازی را مطالعه کنیم.

منتقد و هوشیارباشیم.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند