تبیین تحولات اخیر کشور

دکتر دهقانی فیروزآبادی معتقد است بسیاری از تحلیلگران در ایران نیستند و درک دقیقی از آنچه که یک بازنمایی کاملا مجازی از وقایع است، ندارند.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه دکتر دهقانی فیروزآبادی معتقد است بسیاری از تحلیلگران در ایران نیستند و درک دقیقی از آنچه که یک بازنمایی کاملا مجازی از وقایع است، ندارند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی معتقد است بسیاری از تحلیلگران در ایران نیستند و درک دقیقی از آنچه که یک بازنمایی کاملا مجازی از وقایع است، ندارند.

Picture7 (11)

دیدگاه دکتر طباطبایی مبنی بر اطلاق لفظ انقلاب برای این تحولات یا حوادث به عقیده من نادرست است، زیرا انقلاب ایدئولوژی و رهبر می‌خواهد و اهداف مشخصی دارد که درباره این ناآرامی‌ها صدق نمی‌کند.

Picture7 (12)

در ایران که ملیت و اسلامیت درهم‌تنیده است و قابل‌تفکیک نیست، یعنی امر ملی می‌تواند امر دینی هم باشد.

نباید ناسیونالیسم ایرانی را به یک عنصر از ملت و ملیت ایرانی تقلیل بدهیم؛ در دوره پهلوی عنصر اسلامی ملت و ملیت ایران نادیده گرفته شده بود و به آن ضربه اساسی زد.

Picture7 (13)

انقلاب فمینیستی که در بیانیه باتلر آمده هم خیلی تقلیل‌گرایانه است. اینکه کل یک جریان را تقلیل بدهیم به بخشی از کنشگران اجتماعی و سیاسی آن کاملا تقلیل‌گرایانه است.

Picture7 (14)

تردیدی نیست که بخشی از کنشگران سیاسی زنان هستند ولی اینکه بگوییم کلا ذات و جوهر و هویت این حرکت، فمینیستی است حداقل من موافق آن نیستم.

ما ایرانیان با این موزاییک فرهنگی (باستان گرایی، ایرانیت و اسلامی بودن) تاکنون در طول تاریخ مدرن و معاصر توانستیم کنار یکدیگر زندگی کنیم و هویت ایرانی را تثبیت و تقویت کرده‌ایم.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند