میدان رو چه کسی بست؟

اصلاح‌طلبان مدعی هستند در جریان مذاکرات اخیر «میدان» همسو با مذاکرات عمل می‌کند. سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا در دوران مذاکرات ظریف آنچه دولت از «میدان» می‌خواست انجام نشد؟

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه اصلاح‌طلبان مدعی هستند در جریان مذاکرات اخیر «میدان» همسو با مذاکرات عمل می‌کند. سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا در دوران مذاکرات ظریف آنچه دولت از «میدان» می‌خواست انجام نشد؟

  1. با نزدیک شدن برجام به ایستگاه پایانی اظهارات، «حسام‌الدین آشنا» مشاور رسانه ای دولت روحانی‌ در حساب توئیتری خود نوشته است: «حاصل همسویی و همکاری میدان و دیپلماسی در حال نمایان شدن است
  2. کلیدواژه «همسویی» در نوشته احتمالاً به معنای «همسو نبودن» در دولت قبل به کار رفته و اشاره به بهانه‌تراشی‌هایی دارد که حامیان گذشته ی برجام برای فرار از پاسخگویی بدان متوسل شد اند.
  3. اما آنسوی ماجرا، اندیشکده آمریکایی (NTI) می‌گوید، نیروهای نظامی ایرانی از دی 92 تا شهریور ۹۴ تنها ۱ آزمایش موشکی انجام داده‌اند، درحالیکه در بازه زمانی ۲ سال آخر دولت احمدی‌نژاد ۱۲ برابر بوده است.
  4. این درحالی است که در دولت رئیسی همزمان با مذاکرات وین، حمله ترکیبی موشک‌های بالیستیک علیه تاسیسات اتمی دیمونا اسرائیل  در رزمایش دریایی خلیج فارس اجرا شد.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند