تردید ژرمن ها!

آلمان پس از جنگ اوکراین در شرایط دشواری قرار گرفته و در تردید به سر می برد.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه آلمان پس از جنگ اوکراین در شرایط دشواری قرار گرفته و در تردید به سر می برد.

از اقدامات آلمان پس از جنگ روسیه اطلاعی دارین؟

بریم ببینیم

طبق گزارش شورای سیاست خارجی آمریکا، از پایان ژانویه، دولت آلمان 1.20 میلیارد یورو (1.16 میلیارد دلار) به اوکراین کمک نظامی و مالی کرده است.

حمایت آلمان با تهیه تجهیزات اولیه مانند کلاه ایمنی شروع شد و اکنون با سلاح های سنگین مثل موشک انداز، هویتزرهای خودکششی، توپ های ضد هوایی، خودروهای زرهی و سیستم های دفاع هوایی ادامه دارد.

به اعتقاد شورای سیاست خارجی آمریکا کمک‌های آلمان به اوکراین به دلیل فشار داخلی و بین المللی گسترش یافته و سیاست محافظه کارانه مانع اصلی کمک‌های بیشتر است.

هیچ کشور غربی، تانک های جنگی به اوکراین تحویل نداده است و آلمان در انجام این کار به تنهایی مردد است؛ علت این تردید آن است که مثل کشورهای حوزه بالتیک روسیه را تهدید امنیتی خود نمی داند.

حزب سبز و لیبرال دموکرات آزاد آلمان معتقد به کمک بیشتر به اوکراین هستند. اما صدراعظم این کشور که از حزب سوسیال دموکرات انتخاب شده اعتقاد به کمک بیشتر و رهبری ناتو در برابر روسیه ندارد!

شورای سیاست خارجی آمریکا رهبری آلمان در برابر روسیه را هدف آمریکا می داند و معتقد است در صورت تضعیف کمک‌های مالی و نظامی آلمان، کشورهای شرق اروپا نیز تضعیف خواهند شد.

به نظر می رسد تجربه جنگ‌های جهانی آلمان مانع از پیروی محض از سیاست آمریکا در اروپا گردیده و تمایلی به قربانی کردن منافع خود در راستای تقویت هژمونی آمریکا نیست!

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند