استراتژیهای جدید آمریکا

سند امنیت ملی آمریکا مبتنی بر مهار روسیه و رقابت با چین مدون شده است.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه سند امنیت ملی آمریکا مبتنی بر مهار روسیه و رقابت با چین مدون شده است.

از استراتژیهای آمریکا در جدیدترین سند امنیت ملی اطلاعی دارین؟

به تازگی سند امنیت ملی آمریکا منتشر شده و طبق اون تمرکز این کشور بر مهار روسیه و رقابت با چین قرار گرفته.

در این سند حفظ خاورمیانه برای تامین رفاه و امنیت آمریکا ضروری مطرح شده که برای کنترل تورم و گرانی انرژی باید از ظرفیت این کشورها استفاده بشه.

مهمترین موارد مطرح شده در سند امنیت ملی آمریکا کاهش تهدید تروریسم، استقلال انرژی آمریکا، دور شدن از سوخت‌های فسیلی و پایان دادن به دوران ملت‌سازی آمریکا می باشد.

در سند امنیت ملی سال 2021 ایران به عنوان کشوری خودکامه با رویکردی تهاجمی معرفی شده بود که در امور داخلی همسایگان دخالت می‌کند و موشک‌ها و پهپادها را برای کاهش منافع آمریکا بکار می گیرد.

در سند امنیت ملی جدید ایران به عنوان کشوری مطرح شده که درصدد برهم زدن نظم مورد نظر آمریکاست و اقدامات بازدارنده برای قدرت بیشتر ایران در منطقه پیشنهاد شده.

برنامه آمریکا برای حفظ خاورمیانه هم حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدامات همسو با منافع آمریکا توسط همسایگان ایران بدون استفاده از نیروی نظامی مطرح شده.

شاید بتوان عدم ایجاد دولت سازی و خارج کردن قدرت نظامی از اولویت و تکیه بر قدرت نرم و استفاده از تمام ظرفیتهای دیپلماتیک برای تامین منافع آمریکا را مهمترین نکات شند امنیت ملی آمریکا در سال جدید دانست.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند