قاتلین شیک

فرایند اغتشاشات اخیر از حادثه ای احساسات برانگیر استارت میخورد. با دروغ و شایعه همراه می شود و در فضای مجازی ضریب می‌خورد. هشتگ سازی و کمپین آفرینی ها و فراخوان هایی با اسپانسرهای خارجی به اغتشاش و خیابان نوردی و آشوب ختم می‌شود.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه فرایند اغتشاشات اخیر از حادثه ای احساسات برانگیر استارت میخورد. با دروغ و شایعه همراه می شود و در فضای مجازی ضریب می‌خورد. هشتگ سازی و کمپین آفرینی ها و فراخوان هایی با اسپانسرهای خارجی به اغتشاش و خیابان نوردی و آشوب ختم می‌شود.

بعد از حادثه فوت تاسف برانگیز خانم مهسا امینی، دومینویی از حوادث رقم خورد که شناسایی ابعاد ماجرا را ضروری می نماید. چرا این ماجرا ضریب اضافی خورده و پرونده حقوقی تبدیل به مساله امنیتی شده است؟

اینکه گشت ارشاد و نحوه مدیریت و راهبری حجاب و عفاف در کشور چه مکانیسمی باید داشته باشد به حاشیه رفته و یک مساله فرهنگی بدلیل گفتمان داخلی ضعیف و پروپاگاندای خارجی قوی، از فرم فرهنگی اش خارج شده و تسویه حساب های امنیتی به میدان آمده است.

اضلاع این نبرد نابرابر ترکیبی چیست ؟

ضلع اول :  الیت ها و فضای ذهنی ماجرا

 اعتراضاتی که صورت اغتشاش به خود گرفته اند، در ابتدای امر، ضلع ذهنی دارند. الیت ها (نخبگان) و روشنفکران سهم بسزایی در شکل گیری ذهنیت های مخالف و شبهه پذیر دارند.

ضلع دوم : سلبریتی ها و فضای مجازی ماجرا:

گام دوم ماجرا، حکم فراگیری یک ذهنیت و تبدیل شدن آن به فرهنگ و افکار عمومی را دارد.

 وقتی کتاب ها و الیت ها و منابر بینشی مسموم شد، استارت وایرال شدن مسمومیت در فضای مجازی رقم می‌خورد و سلبریتی ها و اینفلوئنسرها، به مهره موثر و بازیگر اصلی این فضا تبدیل می‌شوند.

ضلع سوم : لمپن ها و فضای میدانی ماجرا:

وقتی فضای ذهنی و مجازی با شبهه و شایعه تسخیر شد، ضلع سوم ماجرا که در انتظار جرقه ای است، با یافتن بهانه ای وارد فاز عملیاتی و میدانی می‌شود.

لمپن ها بازیگران موثر این فاز از فتنه هستند و ذهنیت هایی که به موقع رسوب زدایی نشده و بخشی از افکار عمومی که از اطلاعات گمراه‌کننده و فابینگ رنج می‌برند نیز با اقدامات لیدرهای اراذل همراهی می‌کنند.

مهندس و صحنه گردان بیگانه ماجرا نیز، با اتصال این سه لایه و سیاست گذاری حرفه ای در بستر رسانه و با رویکرد جنگ‌شناختی، اهداف سه گانه اختلال ذهنی، گسل اجتماعی و فلج سیستمی را به بهانه حجاب و آزادی و حقوق زنان دنبال می‌کند.

امروز شاهد همکاری قاتلان شیک که لیدرهای مجازی هستند با قاتلین لمپن که لیدرهای میدان هستند، می باشیم

به نظر شما این اتحاد را چگونه می توان شکاند؟

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند