فابینگ

وقتی که گوشی تان می لرزد آن را چک می کنید، صدای دینگش که درآمد آن را چک می کنید، قبل از خواب، بعد از خواب، در دستشویی، سر صبحانه، موقع پیاده شدن از ماشین، در دفتر کار و هنگام ورود به آسانسور و خروج از آن، گوشی را چک می کنید. چراکه این کار یکی از شایع ترین عادت های جهان است

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه وقتی که گوشی تان می لرزد آن را چک می کنید، صدای دینگش که درآمد آن را چک می کنید، قبل از خواب، بعد از خواب، در دستشویی، سر صبحانه، موقع پیاده شدن از ماشین، در دفتر کار و هنگام ورود به آسانسور و خروج از آن، گوشی را چک می کنید. چراکه این کار یکی از شایع ترین عادت های جهان است

وقتی که گوشی‌تان می‌لرزد آن را چک می‌کنید، صدای دینگش که درآمد آن را چک می‌کنید، قبل از خواب، بعد از خواب، سر صبحانه، موقع پیاده‌شدن از ماشین، در دفتر کار و هنگام ورود به آسانسور و خروج از آن، گوشی را چک می‌کنید. چراکه این کار یکی از شایع‌ترین عادت‌های جهان است؟

وقتی تمام مدت سرتان توی گوشی باشد، مثل این است که به‌صورت «داوطلبانه» یکی از این محدودکننده‌های دیدی که روی چشم اسب می‌گذارند را برای خودتان گذاشته‌اید و توی باغ این دنیا نیستید و فقط آن چیزی را می‌بینید که جلوی صورتتان است که همان گوشی باشد.

وقتی از سرکار خسته به منزل برمی‌گردید و سر میز یا سفره شام همسر یا فرزند شما سرش را در گوشی تلفن همراهش کرده و با کلمات مبهم به شما پاسخ می‌دهد گرفتار «فابینگ» هستید.

اصطلاح فابینگ از ترکیب دوکلمه phone تلفن و snubbing «بی محلی کردن» تشکیل شده است و اشاره دارد به زمانی که شما با پاسخ‌دادن بی‌موقع به تلفن همراه خود، صحبت شخصی که در کنارتان حضور دارد را قطع می‌کنید یا به‌جای توجه کردن به او سرتان توی گوشی است.

غواصی در شبکه‌های اجتماعی امروزه بیش از هر چیزی باعث ایجاد فابینگ بین خانواده‌های ایرانی شده است. یک مطالعه در مورد تأثیر فابینگ بر روابط والدین و فرزندان اثبات کرد که کودکان و نوجوانانی که والدینشان درگیر فابینگ هستند تا ۶۰ درصد بیشتر دچار افسردگی، پرخاشگری، گوشه‌گیری و انزوا می‌شوند.

آیا شما  دچار فابینگ هستید؟

علایم سه‌گانه‌ای برای وجود این بیماری وجود دارد:

  • همراه بودن همیشه گوشی همراه و ترس ازدست‌دادن اطلاعات و تماس
  • داشتن دو مکالمه همان یکی از طریق تلفن و یکی با شخص روبرویتان
  • بدون چک کردن تلفن نمی‌توانید غذا بخورید یا بخوابید

راه‌حل‌های ترک فابینگ

  • سعی کنید غذایتان را بدون دیدن تلفن و تلویزیون بخورید
  • قرار بگذارید روزهایی را بدون گوشی و رسانه‌های مجازی سپری کنید

نرم‌افزار مدیریت زمان quality time را روی گوشی خودتان نصب کنید

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند