عملیات فریب

عملیات فریب

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه عملیات فریب

  1. فیلمی در فضای مجازی وایرال شد که یک زن در منطقه ای کپرنشین به دلیل فقر و نداری می‌خواهد فرزندش را بفروشد و واکنش های کاربران فضای مجازی را برانگیخت.
  2. این فیلم برای اولین بار توسط یلدا معیری یک عکاس خبرنگار منتشر می شود. وی با اشاره به کودک از مادر او می‌پرسد که چرا فرزندش به این زیبایی را کسی در بازار برده فروشان نمی‌خرد!
  3. مشخص می شود یلدا معیری این قطعه فیلم را از وضعیت مردم افغانستان پس از سقوط دولت آمریکایی اشرف غنی گرفته است و به دنبال روایت خاص خود می باشد.
  4. معیری در میان عکاسان خبری به گزارش‌های تصویری فیک معروف است، در اغتشاشات سال 96 با سفارش یک رسانه جریان نزدیک به دولت روحانی، تصویری دروغین در دانشگاه تهران تولید می کند.
  5. دختری که در میان گاز اشک‌آور دست خود را به نشانه اعتراض مشت کرده است.بعدها معیری می گوید آن تصویر ساختگی بوده و به‌جای بمب دودزا از کپسول آتش‌نشانی استفاده کرده است.
  6. کار به جایی می رسد که ترامپ رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا از این تصویر به‌عنوان سند تحریم‌های بیشتر علیه مردم ایران استفاده کرده است و بازنشر جهانی پیدا می کند.
  7. تصویری که به گفته خود یلدا معیری، با مبلغ 4میلیون و 200 هزارتومان به آژانس های خبری غربی فروخته می شود و موجب توهین و هجمه زیادی به ایران عزیزمان در فضای بین الملل می شود.
  8. معیری در به سوالی درباره احساس وی از سوء استفاده‌های صورت گرفته از عکس جنجالی اش میگوید: وجدانم راحت است چون هیچ حرف دروغی نگفتم و اشتباهی پیش‌آمده است.
  9. آیا این بار نیز، اشتباهی رخ داده است، که این فیلم بدون ذکر محل در فضای مجازی وایرال می شود و کامنتهای فراوانی با محوریت خودتحقیری در پی آن منتشر می شود. سئوالی که شما باید به آن پاسخ دهید.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند