شکست های فرافوتبالی!

فوتبال در عصر حاضر، بزرگترین نماد صنعت فرهنگ و سرگرمی محسوب می شود. از طرفی نیز بارها از شعار فوتبال عاری از سیاست سخن گفته شده، اما مدعیان این شعار برای همجنسبازی هشتگ، ترند کرده اند و روسیه را از مسابقات تحریم کرده‌اند و البته برای محکوم کردن نژادپرستی، زانوهای نمایشی بر زمین چمن کوبیده‌ و برای مرگ جورج فلوید، یک دقیقه! سکوت کرده‌اند.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه فوتبال در عصر حاضر، بزرگترین نماد صنعت فرهنگ و سرگرمی محسوب می شود. از طرفی نیز بارها از شعار فوتبال عاری از سیاست سخن گفته شده، اما مدعیان این شعار برای همجنسبازی هشتگ، ترند کرده اند و روسیه را از مسابقات تحریم کرده‌اند و البته برای محکوم کردن نژادپرستی، زانوهای نمایشی بر زمین چمن کوبیده‌ و برای مرگ جورج فلوید، یک دقیقه! سکوت کرده‌اند.

فوتبال در عصر حاضر، بزرگترین نماد صنعت فرهنگ و سرگرمی محسوب می شود. از طرفی نیز بارها از شعار فوتبال عاری از سیاست سخن گفته شده اما مدعیان این شعار برای همجنسبازی هشتگ، ترند کرده اند و روسیه را از مسابقات تحریم کرده‌اند و البته برای محکوم کردن نژادپرستی، زانوهای نمایشی بر زمین چمن کوبیده‌ و برای مرگ جورج فلوید، یک دقیقه! سکوت کرده‌اند.

این فوتبال نشان داده که در مقابل واقعیت های روز، بی تفاوت نبوده و علاوه بر وجه سرگرمی، ظرفیت دیپلماتیک داشته و یک زبان گلوبال(فراگیر) در خدمت معانی و سیاست های کانالیزه شده قرار می‌گیرد.

با در نظر گرفتن این دیدگاه به ظرفیت‌های پدیده مدرنی چون فوتبال، به خوانش نتایج و پیامدهای برد شیرین ایران مقابل ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ می پردازیم.

شکست دکترین نفرت و آنفولانزای نیوریورکی که طی دوماه اخیر پخت و پز شده بود(ایرانی مقابل ایران و ایرانی و...) و با یک برد شیرین همراه با حمایت پرشور مردم روی سکوها و داخل خانه ها و همچنین حضور خودجوش، بدون فراخوان و پرتنوع مردم در خیابان ها صورت گرفت.

شکست محاصره تبلیغاتی منفی، متراکم، فیک، یاس آور و سیاه بیگانه با تغییر خط خبری داخلی و بین‌المللی بسمت پیروزی و شادی ایران(طی دوماه اخیر با حدود چهل هزار خبر دروغ، افکارعمومی را تحت بمباران خبری_تحلیلی قرار داده بودند)

شکست جولان فیک نیوزها بر آسمان ذهن و روان مردم و افشای فریب و دروغ بزرگی بنام حمایت از مردم ایران، با رقص و پایکوبی بعد از باخت مقابل انگلیس و سکوت و بایکوت بعد از برد تیم ملی که استوری برخی از بازیکنان تیم ملی و کنشگری سرمربی پرتغالی مان در خط مقدم جنگ روانی فوتبالی این چند روز اخیر که bbc در راس آن قرار داشت، حاکی از این ماجراست.

شکست مارپیچ سکوت مهندسی شده با لیدری برخی سلبریتی ها که قهر مردم ایران!! از تیم ملی ایران را القا می‌کردند که با حضور شاد مردم در میادین شهرها مهیا شد.انرژی متراکم و دعای وسیع مردم به ذهن و قلب فوتبالیست ها منتقل شد

برد تیم ملی ایران از هرجهت شیرین بود. هم بخاطر متن فوتبالی و هم بخاطر فرامتن های فراگیرش

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند