داستان لولیتا

چند روزی است که خانم کتایون ریاحی کشف حجاب کرده اند اما شاید یک بازیگر دیگری کشف حجاب می کردند این قدر اهمیت نداشت؟ و از طرف دیگرکشف حجاب ایشان در زمان فوت مهسا امینی در این برهه به چه معناست؟

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه چند روزی است که خانم کتایون ریاحی کشف حجاب کرده اند اما شاید یک بازیگر دیگری کشف حجاب می کردند این قدر اهمیت نداشت؟ و از طرف دیگرکشف حجاب ایشان در زمان فوت مهسا امینی در این برهه به چه معناست؟

«لولیتا» داستان نویسنده روسی «ولادیمیر ناباکوف» است که دارای سبک اروتیک می باشد. از زمان انتشار این کتاب به بعد به دختران جوانی که از سنین پایین درگیر مسائل جنسی می‌شوند، اصطلاحا «لولیتا» می‌گویند. شخصیت های لولیتا، دخترک های معصومی می باشند که در انتها، تبدیل به یک شخصیت عصیان گر جنسی می شوند.

غول های هالیوود، پایگاه اصلی تولید سبک زندگی و ایدئولوژی مدرن می باشند که دنیا را به سمت طغیان در برابر اخلاقیات ریشه‌دار انسانی هدایت می کنند و برای این روند، نمادها و شخصیت هایی را به دنیا معرفی کرده اند.لولیتاسازی یا همان دعوت به طغیان اخلاقی، برای اولین بار توسط خواننده لاتین تبار، «مدونا» رخ داد.

آثار مدونا که ترکیبی از مضامین جنسی و مذهبی و همراه با کارگردانی بسیار ماهرانه می باشد. او در اهنگ هایش از دخترکی «معصوم» روایت می‌کند که با ظاهری بی‌گناه و کمی رمانتیک، به ناگهان به قالبی تحریک‌کننده و به‌شدت عصیانگر تغییر ماهیت می‌دهد. این روند نمادسازی و طغیان دخترهای معصوم در ادامه توسط چهره هایی همچون «ریحانا»، «کیتی پری» و ...ادامه پیدا کرد.

ریحانه پارسا، از آن مواردی است که به لحاظ نمادین همه شاخصه‌های لولیتا سازی، در ایران را دارد. او در فیلم های ایرانی نمادی از یک دختر با حیا و با کاراکتر مذهبی می باشد اما به یک باره تبدیل به یک نماد طغیان گری می شود و در هر مرحله، به شدت ناهنجاری های اخلاقی وی افزوده می شود.

چند روزی است که خانم کتایون ریاحی کشف حجاب کرده اند اما شاید یک بازیگر دیگری کشف حجاب می کردند این قدر اهمیت نداشت؟ و از طرف دیگرکشف حجاب ایشان در زمان فوت مهسا امینی در این برهه به چه معناست؟

زلیخا در حافظه ایرانیان، خانم عفیفی می باشد که بعد از امرزش گناهان، اهل مناجات و راز و نیاز با خداست.کلید ماجرای کتایون ریاحی همان تبدیل بازیگران «چادری» در سریال های پرمخاطب، به یک دختر هنجارشکن است. این مسئله یک سناریوی شناختی است که حافظه یک ملت را با استفاده از رسانه، چندین بار دچار تغییر و پارادوکس می کنند.

هم زمانی ماجرای کتایون ریاحی و مهسا امینی در واقع یک اعلام عمومی جهت کشف حجاب است هرچند این فراخوان توسط ایشان بیان نشده است ولی به صورت غیر مستقیم و با حضور داشتن او در ایران، این مسئله در افکار عمومی بیان می شود که شما هم میتواند مثل من در ایران حجاب نداشته باشید و دیگر زمان کشف حجاب در کشورهای خارجی تمام شده است.

برای تغییر ارزش های فرهنگی یک کشور، هنر دومینو چیدن لازم است!

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند