ایران پسا روحانی

با توجه به محدودیت آب سدها، تولید آب توسط آب شیرین‌کن‌ها، پایداری تأمین آب را بالا می برد و کشورهایی که به آب‌های آزاد دسترسی دارند، می‌توانند روی شیرین کردن آب به روش هسته‌ای حساب کنند. همچنین تولید همزمان برق و آب با یکدیگر کاملاً توجیه اقتصادی خواهد داشت چرا که از اتلاف انرژی حرارتی جلوگیری می‌کند.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه با توجه به محدودیت آب سدها، تولید آب توسط آب شیرین‌کن‌ها، پایداری تأمین آب را بالا می برد و کشورهایی که به آب‌های آزاد دسترسی دارند، می‌توانند روی شیرین کردن آب به روش هسته‌ای حساب کنند. همچنین تولید همزمان برق و آب با یکدیگر کاملاً توجیه اقتصادی خواهد داشت چرا که از اتلاف انرژی حرارتی جلوگیری می‌کند.

ایرانِ پساروحانی حالا نه فقط با کمبود برق، بلکه با آلودگی هوا و البته بحران آب روبرو است. اما توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای چگونه می‌توانست مشکلات آب‌ و برق مردم را مرتفع کند؟

اغلب استان‌های فلات مرکزی ایران حتی مناطق ساحلی حالا با مشکلات خشک‌سالی دست به گریبانند. اعتراض کشاورزان اصفهانی به تشنه‌کامی زاینده‌رود یکی از نمونه ها بود و چاره‌ای جز شیرین‌سازی آب دریا دست‌کم برای آب‌رسانی به مناطق جنوبی کشور قابل تصور نیست.

برای همین بسیاری از کشورهای دنیا به‌سمت استفاده از آب شیرین‌کن‌های هسته‌ای حرکت کرده‌اند. امروزه عربستان، بحرین و کویت از آب شیرین‌کن‌های بسیار بزرگ برای نمک‌زدایی از آب خلیج فارس استفاده می‌کنند. امارات متحده عربی نیز یک آب‌شیرین‌کن کنار نیروگاه هسته‌ای «براکه» راه‌اندازی کرده است.

کارشناسان می‌گویند: با توجه به محدودیت آب سدها، تولید آب توسط آب شیرین‌کن‌ها، پایداری تأمین آب را بالا می برد و کشورهایی که به آب‌های آزاد دسترسی دارند، می‌توانند روی شیرین کردن آب به روش هسته‌ای حساب کنند. همچنین تولید همزمان برق و آب با یکدیگر کاملاً توجیه اقتصادی خواهد داشت چرا که از اتلاف انرژی حرارتی جلوگیری می‌کند.

معاون سازمان انرژی اتمی اما اعلام کرده عملیات ساخت ۲ واحد دیگر از نیروگاه اتمی بوشهر از برنامه زمان‌بندی اعلام شده عقب افتاده است. بررسی روند ساخت ۲ واحد دیگر نیروگاه اتمی بوشهر بیانگر آن است که در بهترین شرایط این ۲ واحد نیروگاه به ترتیب در ۴ سال و ۶ سال آینده وارد شبکه توزیع برق کشور می‌شود.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند