دسته : گفت و شنود (73 مطلب)

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره خبر منتسب به اتباع افغانستانی

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی این وزارت‌خانه صحت ندارد.

فروش واکسن برکت

مدیر کل اداره داروی سازمان غذا و دارو فروش واکسن برکت را تکذیب کرد.

حمله به واکسن برکت این بار با فتوشاپ

برخی تصاویر استقبال مردم از واکسن ایرانی برکت را با فتوشاپ دستکاری کردند تا اینگونه وانمود کنند که مردم به این واکسن اعتماد ندارند.

چرا ادعای پرداخت یک‌میلیارد دلار برای واکسن ایرانی از اساس کذب است

این نخستین بار نیست که برخی از رسانه های داخلی همصدا با رسانه‌های معاند اقدام به تخریب دستاورد های ارزشمند دانشمندان داخلی در مجموعه برکت می‌کنند. بسیار ساده لوحانه خواهد بود اگر گمان ببریم که این جوسازی های رسانه ای دنباله‌دار نباشند و همین جا به خط پایان برسند، اما آنچه در میانه این ادعاهای کذب و بازار ادعاهای بی اساس واضح می‌نماید سوء استفاده رسانه های جریان اصلی و معاند از این قبیل اظهار نظرهای سطحی است.

قهرمان‌سازی با تصاویر فتوشاپی برای یک قاتل

رسانه‌های معاند در ادامه پروژه زنده‌نگهداشتن پرونده نوید افکاری بر ای فشار به ایران، این بار دست به فتوشاپ زدند.

ماجرای تولید ماهانه ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک و خروج آن از کشور!

به دنبال انتشار اظهاراتی مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در کشور و انتقال آن به روسیه، سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب این ادعا، گفت: خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده است.

ماجرای تزریق واکسن چینی کارکنان برکت

طی روزهای گذشته علیه واکسن‌ کوو ایران برکت، برخی مدعی شدند که به مدیران و کارکنان شرکت برکت، واکسن سینوفارم زدند.

ماجرای ارسال واکسن چینی از ایران به ونزوئلا چه بود؟

فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ترانزیت و ارسال واکسن چینی از ایران به ونزوئلا منتشر شده که واکنش‌های گسترده‌ای را درپی داشت. این ادعا که ایران واکسن‌های در اختیار خودش را به ونزوئلا ارسال کرده موجب نارضایتی و خشم عده ای زیادی در فضای مجازی شده است.

چرا گره تأمین واکسن به‌دست "کوواکس" باز نشد؟

یکی از مسیرهای مهمی که ایران در زمینه واردات واکسن کرونا روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود، واردات واکسن از طریق سازوکار «کوواکس» بود؛ اما خُلف وعده‌های عدیده صورت‌گرفته از سوی کوواکس باعث شد که نیاز کشورهای مختلف از جمله ایران به واکسن کرونا تأمین نشود.