ماجرای ارسال واکسن چینی از ایران به ونزوئلا چه بود؟

فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ترانزیت و ارسال واکسن چینی از ایران به ونزوئلا منتشر شده که واکنش‌های گسترده‌ای را درپی داشت. این ادعا که ایران واکسن‌های در اختیار خودش را به ونزوئلا ارسال کرده موجب نارضایتی و خشم عده ای زیادی در فضای مجازی شده است.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ترانزیت و ارسال واکسن چینی از ایران به ونزوئلا منتشر شده که واکنش‌های گسترده‌ای را درپی داشت. این ادعا که ایران واکسن‌های در اختیار خودش را به ونزوئلا ارسال کرده موجب نارضایتی و خشم عده ای زیادی در فضای مجازی شده است.

محمد حسن قوسیان، سخنگوی جمعیت هلال احمر در رابطه گفت: این نوعی ترانزیت باری است و این محموله از چین منتقل شده به ایران و از فرودگاه امام خمینی به ونزوئلا ارسال شده است و ربطی به ایران ندارد.

«ارونقی» معاون فنی گمرک نیز عنوان کرد: مبداء این کالای ترانزیتی، چین و مقصد آن کاراکاس ونزوئلا بوده و در ایران فقط هواپیما عوض کرده و ترانشیپمنت (انتقال غیرمستقیم از یک هواپیما به یک هواپیمای دیگر) شده است.به دلیل اینکه تا پرواز بعدی شرایط دمایی تغییر نکند، کالا در سردخانه نگهداری می شود و برای این منظور جایی که فیلم گرفته شده محوطه حوزه ۲ است.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند