چرا شفافیت؟؟؟

چرا شفافیت؟؟؟

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه چرا شفافیت؟؟؟

  1. ریشه‌ی اصلی مفاسد و مشکلاتی امروز، نبود شفافیت است. این مفاسد و مشکلات ریشه در فقدان زیرساخت‌هایی دارند که شفافیت راهکار تحقق آنهاست.
  2. شفافیت در آشکارشدن چگونگی تصمیم گیری حاکمان در عرصه قدرت به عنوان شاخصی از کیفیت سیاست و حکمرانی و یکی از ابزارهای نظارت مردمی و تاثیرگذار بر فرآیند تصمیم گیری در کشور است.
  3. شفافیت آراء نمایندگان علاوه بر تحقق حق ذاتی مردم در آگاهی داشتن و نظارت بر وکلای خود، امکان اطلاع همه مردم از فرآیند قانونگذاری و نظارت بر آن را فراهم و سلامتی و کارآمدی مجلس را تضمین می کند.
  4. در بسیاری از کشورها وعده های انتخاباتی ثبت و رصد می شود و مردم با جدیت تحقق این وعده ها را پیگیری می کنند و این مبنای انتخاب مجدد مسئولان می باشد.
  5. طرح شفافیت با وجود مزایایی چون مقابله با رانت خواری، مدیریت تعارض و اعتماد زا بودن، نیازمند بررسی دقیق تر است و نباید نمایندگان را در شرایط پوپولیستی و رفتارهای نمایشی قرار دهد.
  6. رهبر انقلاب در آبان97 فرمودند: مسئول در جمهوری اسلامی عملکرد خودش را به‌طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد. هم به مردم اطّلاع‌رسانى کنید، خبر دهید و پیشرفت‌ها را بگویید؛ هم اگر واقعاً موانعى وجود دارد، آن‌ها را هم شفّاف با مردم در میان بگذارید

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند