چرا جنگیدیم؟

خانه ارتجاع عرب در معرض فروپاشی بود و معتقد بود، اگر ایران بتواند از پس مشکلات بعد از انقلاب سر بلند کند و الگویی برای کشورهای اسلامی ارائه دهد، بدون شک دیگر نمی شود جلوی انقلاب ملت های منطقه را گرفت.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه خانه ارتجاع عرب در معرض فروپاشی بود و معتقد بود، اگر ایران بتواند از پس مشکلات بعد از انقلاب سر بلند کند و الگویی برای کشورهای اسلامی ارائه دهد، بدون شک دیگر نمی شود جلوی انقلاب ملت های منطقه را گرفت.

از خط تحریف انقلاب اطلاعی دارین؟

اولین تحریف با جنگ تحمیلی بود؛ جنگ با تحریفی بزرگ باید آغاز می‌شد و آن‌ هم القای این دروغ بزرگ به افکار عمومی مردم منطقه و جهان که «انقلاب نوپا با اتخاذ سیاست‌های تجاوزطلبانه، تهدیدی برای کشورهای همسایه و منطقه است.»

ایران متهم شد که با اتخاذ سیاست صدور انقلاب، درصدد خرابکاری و براندازی در کشورهای منطقه است؛ این درحالی بود که صدور انقلاب در ذهن ملت ایران و بزرگان انقلاب اسلامی قرار نداشت.

انقلاب نوپا آنقدر درگیر مشکلات امنیتی و سیاسی داخلی بود که فرصت دخالت و تهدید نظامی همسایگان را نداشته باشد؛ ضمن آنکه آموزه‌های اسلامی این انقلاب اجازه کشورگشایی را نمی‌داد.

همه توان کشور درگیر ایجاد ثبات و امنیت و استقرار جمهوری‌اسلامی بود تا هرچه زودتر عقب‌ماندگی‌های حاصل از نیم‌قرن حکومت فاسد و وابسته پهلوی جبران شود.

انقلاب آشکار کرده بود که می‌توان فارغ از ایدئولوژی‌های شرقی و غربی و مبتنی بر اندیشه ‌اسلامی، حکومت‌های مقتدر دست‌نشانده را با دست‌های خالی و تنها با اراده ملت مسلمان سرنگون کرد.

حالا علت این تحریفا چی بودن؟

خانه ارتجاع جهان عرب در معرض فروپاشی بود و معتقد بودند اگر ایران بتواند از پس مشکلات بعد از انقلاب سر بلند کند و الگویی از کشورداری اسلامی ارائه دهد، بدون‌شک دیگر نمی‌شود جلوی انقلاب ملت‌های منطقه را گرفت.

خط تحریف در تلاش است تا کار را بدانجا بکشاند که دیگر پرسشگری حتی سؤال نکند که چرا جنگیدیم؟ و جای آن را دغدغه‌های جدیدی که مولود سبک زندگی غربی است پر کند

حالا راهکار چیه؟

راهکار مقابله با خط تحریف اجازه دادن، به رسمیت شمردن و جرات‌دادن به جوانان این سرزمین است که با روحیه پرسشگرانه از همه ابعاد دفاع‌مقدس بپرسند و انتقاد کنند و در مواجهه با آن، ارائه پاسخ‌ مناسب ببینند.

 

 

منبع : روزنامه ایران

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند