عملیات ماکرو

عملیات ماکرو

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه عملیات ماکرو

چون خورشيد گرمي خواهم داد/ چون رعد خواهم خروشيد / چون سيل طغيان خواهم كرد/ چون باران با صفا خواهم شد. آنچه خواندیم شعری از  بهمن محتشمی پور، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران است که در عملیات موسوم به فروغ جاویدان توسط سازمان منافقین به شهادت رسید.

 

سازمان منافقین با همکاری صدام، سه عملیات نظامی نسبتاً گسترده با نام‌های آفتاب (۸فروردین۶۷، فکه)، چلچراغ (۲۸خرداد۶۷، مهران) و فروغ جاویدان (۳مرداد۶۷، کرمانشاه) را  انجام می دهد که باعث شهادت 1509 نفر از شهروندان و هموطنان ایرانی مان شد.

 

در سالهای 66 و 67 استراتژی سازمان عوض می شود و به قول خودشان از عملیات میکرو که همان ترور افراد و تخلیه های تلفنی بود، به عملیات های ماکرو روی می آورند و می گفتند که «باید با همکاری با صدام، وارد فاز ماکرو یا بهره‌بردن از جنگ عراق علیه ایران شویم»

 

اعضای سازمان و تعداد زیادی از زندانیان فراری که طی سال‌های قبل با ببخش نظام، آزاد شده بودند در سال ۶۷ از کشورهای مختلف به عراق فراخوانده شدند و طی چندین عملیات در این سال به مرزهای ایران اسلامی حمله نظامی کردند.

 

۳مرداد۱۳۶۷، آخرین عملیات سازمان منافقین که توسط صدام تجهیز شده بود با حمله به کرمانشاه آغاز شد. فروغ جاویدان 4 روز طول کشید، 2 روز اول، شهرهای کرند، اسلام آباد غرب و ... اشغال شد و سازمان به 10 کیلومتری کرمانشاه می رسد

 

همزمان شورش های اعضای سازمان در زندان که به منافقین مشهور بودند آغاز می شود و درگیری هایی پدید می آید. سازمان طی فرآیند نفوذ، حتی نقشه های زندان را به عوامل و طرفداران خود، برای فرار از زندان رسانده بود.

 

در روز سوم و چهارم، نیروهای ارتشی به فرماندهی سپهبد صیادشیرازی در دفاع موثری که عملیات مرصاد نام گرفت، ضربه هایی سختی را به منافقین وارد کرد و عملیات فروغ جاویدان، بی فروغ گشت.

 

امام در سال 67، طی حکمی گروهی را مأمور کرد تا با بررسی مجدد پرونده زندانیان، افرادی را که هم‌چنان بر سر موضع خود در دفاع از منافقین ثابت هستند و در شورش ها دست داشته اند، را بررسی کنند.

 

در این دادگاه ها، افراد زیادی از اتهام شورش تبرئه می شوند و گفته می شود، تعدادی نیز که هنوز به سازمان وفادار بودند و معتقد بودند که در صورت آزادی با سازمان در بمب گذاری و ترور مردم همکاری می کنند، محکوم به اشد مجازات شدند.

 

گفته می شود که سازمان منافقین و اعضایش به طور مستقیم در کشتار بیش از 19 هزار نفر از هموطنانمان در این سال ها، جلادانه دست داشته اند و هزینه های سنگین جانی و مالی را به کشور تحمیل کرده اند.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند