ردپای مریم

بررسی اجمالی اقدامات گروهک فرقان

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه بررسی اجمالی اقدامات گروهک فرقان

اکبر گودرزی کیست؟

پدرش چوپان بود، فرقانی‌ها از وی با عنوان «چوپان‌زاده آزاده» یاد می‌کردند. سال ۵۸ حدود 20 سال داشت و با این حال به تفسِیر قرآن می‌پرداخت. خودش را مفسر قرآن معرفی می‌کرد. آن هم تفسیری انقلابی از قرآن.

چرا نام گروه خود را فرقان گذاشتند؟

 

تبار ترور

گودرزی رهبر گروهی به نام فرقان بود، نامش را از سوره فرقان (تَبَارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقَانَ ...) گرفت. دست به ترور چهره‌های برجسته زد؛ از استاد مطهری تا آیت الله خامنه‌ای، از شهید مفتح و عراقی تا سپهبد قرنی.

می دانستید که گروه فرقان، پوششی برای سازمان منافقین بود؟

 

باز رد پای منافقین

کسانی که پیگیر مسائل مبارزاتی در سال‌های قبل و بعد از انقلاب بودند، می‌دانند که سازمان مجاهدین خلق برای پوشش دادن به ترورهایش، ۱۰ الی ۱۵ گروه یا خرده گروه ایجاد کرده بود!

سازمان منافقین نمی خواست تابلو بشه...

 

فرقان ناشی از اراده مجاهدین

گروه فرقان ناشی از اراده سازمان مجاهدین (منافقین) بود. سازمان چون تا خرداد60، به هر دلیلی نمی‌خواست اقدامات تروریستی به پایش نوشته شود، از طریق ارتباط و القا به یکی از این گروه‌های خودساخته اهدافش را دنبال می کرد!

 

قاتل استاد را نمی شناخت

بر حسب اعترافات، عامل شهادت استاد شهید مطهری، حتی از لحاظ چهره وی را نمی شناخته و قبل از اقدام، نام استاد را صدا می زند که مطمئن باشد شخصی را که هدف می گیرد، استاد مرتضی مطهری است.

چرا از این جوانان سو استفاده شد؟

 

جوانان مبارزو احساسی

روحیه مبارزاتی جوانان دهه 50، موجب شد که سازمان های مثل فرقان و منافقین با سو استفاده از فضای هیجانی و با طرح شعارهای انحرافی، جوانان مردم را وارد ورطه حولناکی کنند.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند