عدالتخواهی فیک

عدالتخواهی فیک

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه عدالتخواهی فیک

1. به تازگی یکی از افراد داعیه دار جریان عدالتخواهی طی میتینگی، گفته است که «دیدگاه های حاج قاسم در حوزه های سیاسی و اجتماعی به شدت قابل نقد است و با گرایش سیاسی من نمی‌خواند.»

2. او اظهار داشته: حاج قاسم گفته من دست روحانی را می بوسم. اما من از دوره اول روحانی گفته‌ام که اینها تولید فساد می‌کنند و شایسته اداره کشور نیستند» . روایتی ناقص که از سوی این شخص عنوان شده است.

3. اما روایت درست این ماجرا چیست ؟ گفته شهید سلیمانی، در واکنش به معدود مواضع اصولی و مبتنی بر منافع ملی آقای روحانی بود که در سفر سوئیس اعلام شده بود. اما موضع روحانی در این سفر چه بود؟

4. روحانی گفته بود : تهدید به صفر رساندن صادرات نفت ایران توسط رژیم اشغالگر قدس، گزافه‌گوی است. در صورتی که نفت ایران صادر نشود، دیگر کشورها هم قادر به صادرات نفت نخواهند بود.

5. سردار در نامه قدردانی، می نویسد: «آنچه از فرمایشات شما مایه مباهات و افتخار است... دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت ایران باشد در خدمتم».

6. مساله دوم؛ مشی دلسوزانه شهید برای کشور بود که فارغ از جهت گیری ها سیاس ، بارها با ادبیات انتقادی ، مسئولان را در ملاقات‌های خصوصی در خصوص حفظ منافع ملی مورد تذکر مشفقانه قرار داده است

7. چنانکه پیغام او به آقای ظریف از طریق آقای امیر عبداللهیان در نکوهش اعتماد به آمریکا در مذاکرات و غفلت از تقویت داعش، که بعد از شهادت سردار منتشر شد و بازتاب گسترده ای داشت، از این نمونه است

8. از سوی دیگر به نظر می آید شکل گیری ژست های عدالتخوانه اینچنین کم عمق، بی پایه و اساس، بیشتر برای حضور در سپهر رسانه ای، با هر دستاویزی، ولو پاره حقیقت گوییست.

9. نظر شما در مورد عدالتخواهی فیک و پروژه بگیر چیست ؟

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند