حکمرانی مجازی

حکمرانی مجازی

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه حکمرانی مجازی

باید به مشکل وجود فضای غرب وحشی در محیط آنلاین بپردازیم. عبارتی عجیب که در بیانیه جلسه اخیر پارلمان انگلستان بود و ضمن مراحل تصویب پیش‌نویس قانونی سختگیرانه فضای مجازی در پارلمان عنوان شد.

در بخشی از بیانیه این کمیته آمده است: کمیته پارلمان بریتانیا به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده که باید هر آنچه که در فضای آفلاین غیرقانونی است، در فضای آنلاین نیز هدف قانون گذاری باشد.

طبق بیانیه، امکان خود تنظیمی برای شرکت های فناوری های بزرگ به پایان رسیده است و آنها مسئول خدماتی هستند که طراحی کرده‌اند و از آنها سود می‌برند، و باید در قبال تصمیم‌هایی که می‌گیرند پاسخگو باشند.

فارین افرز نیز خبر داد : دولت آمریکا با درک اینکه با کنترل داده‌های اینترنتی و دیجیتال می‌تواند جهان را کنترل کند، به دنبال وضع قوانین و ابداع رویه‌های تازه ای به همین منظور است.


آمریکا در تلاش است تا با شرکای خود چارچوب جدیدی را برای کنترل داده‌ها در جهان شکل دهد و با حاشیه راندن جدی ترین رقبای خود مانند چین، قدرت اقتصادی، امنیت ملی و پیشرفت را برای خود و شرکایش به ارمغان آورد.

در این شرایط که کنترل داده‌ها و مدیریت شیوه به اشتراک گذاری آنها می‌تواند قدرت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورها را مشخص کند، شکل دادن به یک چارچوب مورد پذیرش جهانی در این زمینه اهمیت شایانی دارد.
در کشور ما ایران، در این خصوص تاکنون، هیچ اقدام جدی نشده است و طرح هایی چون شبکه ملی اطلاعات و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، تلاش های حداقلی بوده اند.

در جهان امروز، باید با ابداع فناوری‌های بومی نرم افزاری و سخت افزاری، مدل خاص پیشرفت خود را شکل داد و با علم به اینکه شکل دادن به قوانین دیجیتال، برتری کشورمان ایران به ارمغان می‌آورد، تلاش کرد.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند