جاسوسان مجازی

لبنان یکی از کشورهایی است که به‌دلیل حضور حزب‌الله در آن به‌عنوان بزرگترین کابوس اسرائیل، همواره در معرض توطئه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه لبنان یکی از کشورهایی است که به‌دلیل حضور حزب‌الله در آن به‌عنوان بزرگترین کابوس اسرائیل، همواره در معرض توطئه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

فعالیت‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی مسئله پوشیده‌ای نیست و جاسوسی پایه و اساس سیاست‌های این رژیم را تشکیل می‌دهد، اما میان کشورهای عربی، لبنان به‌دلیل حضور حزب‌الله به‌عنوان دشمن درجه اول اسرائیل در رأس اولویت‌های برنامه‌های جاسوسی این رژیم قرار گرفته است.

روش جذب جاسوس در فضای مجازی بیشتر مختص افراد کم‌سن‌وسال و نوجوانان است؛ به این صورت که عوامل موساد با نفوذ به رسانه‌های اجتماعی در لبنان با علایق و تمایلات نوجوان آشنا می‌شوند و سپس در قالب یک دوست مجازی با آنها ارتباط می‌گیرند.

بعد از دستگیری شماری از افرادی که توسط فضای مجازی در دام موساد افتاده بودند مشخص شد که درصد زیادی از آنها از ماهیت کاری که انجام می‌دادند مطلع نبودند و تصور می‌کردند که به‌عنوان مثال مشغول کار برای نهادها و انجمن‌های مدنی هستند.

عوامل موساد در این روش طُعمه‌های خود را تحت فشار قرار می‌دهند و مدام به آنها اصرار می‌کنند و یک زندگی رویایی را به آنها وعده و قول می‌دهند که همه مشکلات مالی‌شان را حل کنند، از این روش اغلب در خارج از فلسطین و کشورهای مورد هدف استفاده می‌شود.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند