ترساندن رهبران دنیا

در تکنیک ترس، از حربه تهدید و ایجاد رعب؛ میان نیروهای دشمن ، به‌منظور تضعیف روحیه و سست‌کردن اراده ها استفاده می‌شود.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه در تکنیک ترس، از حربه تهدید و ایجاد رعب؛ میان نیروهای دشمن ، به‌منظور تضعیف روحیه و سست‌کردن اراده ها استفاده می‌شود.

در تکنیک ترس، از حربه تهدید و ایجاد رعب؛ میان نیروهای دشمن ، به‌منظور تضعیف روحیه و سست‌کردن اراده ها استفاده می‌شود. متخصصان جنگ روانی ضمن تهدید و ترساندن مخاطبان به طرق مختلف، به آنان چنین القا می‌کنند که خطرها و صدمه‌های احتمالی و حتی فراوانی بر سر راه آنان کمین کرده است و از این طریق آینده‌ای مبهم و توأم با سختی‌ها و مشکلات را برای افراد دشمن ترسیم می‌کنند.

پراتکانیس نویسنده کتاب عصر تبلیغات معتقد است؛ تکنیک توسل به ترس گاهی برای بسیج جبهه در مقابل یک تهدید خارجی نیز استفاده می‌شود.

بیایید با هم چند مثال تاریخی را بررسی کنیم

شخصیت جوزف گوبلز، مدیر تبلیغاتی یا همان مدیر رسانه ای هیتلر است.

او همواره از عبارت تئودور کافمن که نویسنده یهودی است و به نظرات نژادپرستانه و حذف گرایانه آلمان‌ها معروف است، استفاده می کند. کافمن در کتابش پیشنهاد نسل‌کشی آلمانی‌ها از طریق عقیم‌سازی اجباری همه آلمانی ها را مطرح کرده است و همین مسئله بهانه خوبی می شود برای عملیات روانی کردن از طرف گوبلز بر علیه هیتلر و شوراندن او علیه دنیا می شود !

مشاور رسانه ای هیلتر به همین بهانه ادعا ‌کرد که متفقین در پی نابودی آلمان ها هستند و آدولف هیتلر با اشاره به تهدید کمونیسم، همواره پیوستن مردم دنیا را به حزب نازی  به‌عنوان تنها راه‌حل ارائه می‌کرد. او توانست با علم‌کردن تهدید یهودیان و کمونیست‌ها و منسجم‌ساختن حزب نازی از طریق وجود عامل تهدید خارجی، تا حدی به اهداف توسعه‌طلبانه خود دست پیدا کند.

در جنگ بین کشور عراق و امریکا به نظر شما چرا باوجودِ مقاومت و جنگ 8 ساله کشور عراق با ایران، این کشور ظرف چند روز فتح شد؟این مسئله را چامسکی نظریه پرداز امریکایی به خوبی تشریح می کند. طبق نظریه او جهت تشکیل یک ائتلاف برای جنگ و پیروزی نهایی رسیدن، بایستی از کارکرد رضایت سازی در کشور مبدا جهت حمایت از جنگ و ایجاد رعب در کشور مقصد جهت تسلیم شدن بهره گرفت.

امریکا بعد از جنگ ویتنام این تجربه را کسب کرد که بایستی ارتش های سایبری مختلفی را قبل از جنگ؛ اماده عملیات کند. یکی از ارتش های سایبری آمریکا که ذیل وزارت دفاع می باشد و در هنگام اشغال عراق دست به کار شد «تیم واکنش سریع رسانه ای» بود که با ایجاد رعب در سربازان و مردم عراق توانستند آن کشور را ظرف چند روز تسلیم خود کنند و از طرف دیگر یک مقبولیت عمومی در دنیا برسند.

جمع بندی

رسانه های جمعی قادر هستند با ایجاد رضایت بیشتر در میان توده مردم، حمایت حداکثری از سیاست های خارجی و جنگ طلبانه را انجام دهند و از طرف دیگر با ایجاد ترس یک کشور را تسلیم خود کنند!

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند