ایتالیا در دوراهی

دولت جدید ملی گرای ایتالیا بر سر دوراهی اولویت دادن به منافع ملی یا منافع اتحادیه اروپا قرار دارد.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه دولت جدید ملی گرای ایتالیا بر سر دوراهی اولویت دادن به منافع ملی یا منافع اتحادیه اروپا قرار دارد.

از برنامه های دولت جدید ایتالیا اطلاعی دارین؟

ماه قبل بود که جورجیا ملونی رهبر ائتلاف راست افراطی در ایتالیا به قدرت رسید که این موضوع باعث نگرانی آمریکا و برخی کشورهای اتحادیه اروپا شده.

اندیشکده کارنگی به قدرت رسیدن ملونی رو مورد بررسی قرار داده و معتقده این دولت 2 انتخاب بیشتر پیشروی خودش نداره که ناچارا باید دست به انتخاب بزنه.

انتخاب اول و منطقی از نظر اندیشکده کارنگی، کسب مشروعیت و همکاری سازنده با  اتحادیه اروپا در مقابله با روسیه است که باعث تداوم انسجام مقابل روسیه شده و ممکنه با برخی از منافع ایتالیا در تناقض باشه.

انتخاب دوم اولویت دادن صرف به منافع مردم ایتالیاست که در مقابل همکاری سیستماتیک تر با اتحادیه اروپا قرار داره! در این تصمیم ایتالیا می تواند از لهستان و مجارستان برای مقابله با اتحادیه اروپا بهره ببره!

با این حال انتخابات 2023 لهستان نزدیک است و ممکن است باب میل دولت ایتالیا پیش نرود؛ مجارستان نیز به عنوان اسب تروای روسیه مطرح است که خود را در اتحادیه اروپا بیش از پیش منزوی می بیند.

پیش بینی اندیشکده کارنگی تداوم سیاستهای همسو با اتحادیه اروپا توسط دولت جدید است، با این حال نگرانی عمیقی از روی کار آمدن دولتهای ملی گرای جدید در سراسر اروپا وجود دارد.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند