اگر عمده دشمنی آمریکا و اروپا با نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر دفاع از فلسطین و لبنان است، چرا باید ایران به رغم مشکلات داخلی و فشارهای بین‌المللی هم چنان بر دفاع از فلسطین لبنان پای فشاری کند؟!

دشمنی آمریکا و اروپا با جمهوری اسلامی ایران ریشه در قبل از انقلاب داشته و مربوط به دفاع از فلسطین و لبنان نیست.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه دشمنی آمریکا و اروپا با جمهوری اسلامی ایران ریشه در قبل از انقلاب داشته و مربوط به دفاع از فلسطین و لبنان نیست.

ایجاد کودتا، تبعید و ترور از مهمترین اقدامات غرب برای پیشگیری از انقلاب بوده و پس از آن از جنگ نظامی، فرهنگی و سایبری علیه انقلاب بهره برده است. اصل مشکل غرب با ایران منافع اقتصادی و سیاسی است؛ آمریکا و غرب تبعیت کامل ایران را برای پیشبرد اهداف استعمارگرایانه خود لازم می‌دانند. مباحث مربوط به حقوق بشر، دفاع از لبنان و فلسطین و عمل به توافقات بین المللی مانند FATF و... تنها دست آویزی برای دشمنی بیشتر و اقناع افکار عمومی داخلی خود جهت اقدام علیه جمهوری اسلامی است.

مطابق با علم روابط بین الملل، دفاع ایران در دهه 60 از تمامیت ارضی خود و در برهه فعلی دفاع از عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن جنبه دفاعی دارد. به عبارت دیگر پیروزی غرب در کشورهای مذکور منجر به افزایش فشار بر جمهوری اسلامی جهت نابودی کامل آن است.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند