اخراج یا عدم صلاحیت!

اخراج یا عدم صلاحیت!

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه اخراج یا عدم صلاحیت!

  1. دانشگاه شهید بهشتی، حکمی مبنی بر عدم نیاز به محمد فاضلی، مدرس جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشکده صادر کرده که این حکم به معنی اخراج وی از دانشگاه تلقی شده است.
  2. خبری که به سرعت در رسانه‌های هوادار روحانی و با محوریت حسام الدین آشنا ضریب گرفت، عباس عبدی به آن پرداخت و حتی عبدالناصر همتی نیز بر موج آن سوار شد.
  3. پیگیری‌ها اما نشان می دهد محمد فاضلی که به صورت پیمانی در دانشگاه شهیدبهشتی حضور داشته و تبدیل وضعیتش به علت نداشتن شرایط بندهای 21، 22 و 114 مورد تایید قرار نگرفته است.
  4. بند 21 آیین نامه جذب اعضا هیات علمی می گوید، میزان خدمت اعضا 40 ساعت در هفته می‌باشد که گویا محمدفاضلی به علت شاغل بودن همزمان در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مشاوره در وزارت نیرو و ... در طول دوران پیمانی با این مغایرت قانونی روبرو شده است.
  5. یکی از اساتید مطلع دانشگاه شهیدبهشتی می گوید که محمد فاضلی از روز اول به صورت غیرقانونی وارد این دانشگاه شد و در ۸ سالی هم که از دولت روحانی گذشت علیرغم فشارهایی که از سوی برخی افراد در دولت قبل وجود داشت نتوانستند وی را تبدیل وضعیت کنند. این در حالی است که آقای فاضلی از روز اولی که وارد دانشگاه شد در نهاد ریاست جمهوری مشغول فعالیت بود.
  6. بند 22 آیین نامه جذب نیز بر تکالیف و وظایف 6 گانه ای برای اعضای هیئت علمی، چون فعالیت های آموزشی(نظری و علمی)، فرهنگی و تربیتی، علمی و اجرایی و ... تاکید دارد که در این بخش نیز محمد فاضلی به علت چند شغله بودن، امتیازات لازم را کسب نکرده است.
  7. یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی می گوید: اصلا بحث اخراج مطرح نبوده و در دانشگاه تهران و دانشگاه های دیگر هم این اتفاق براساس آیین نامه های استخدامی رخ می دهد که هرساله برخی استاد از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت نشوند.
  8. اینکه اعضای هیئت اجرایی براساس دلایل مختلفی در مرحله تبدیل وضعیت به برخی از اساتید رای ندهند، موضوع جدیدی نیست و در سال های گذشته نیز این اتفاق بارها در دانشگاه ها رخ داده است، اما اینکه جریان اصلاح طلب این بار به این موضوع واکنش نشان داده اند قابل توجه است.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند