Made in Iran

صبح پنجشنبه فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد که ایران به موشک هایپرسونیک دست یافته، موشک هایپرسونیک جز رادار گریز ترین و سریع ترین موشکهاست که هیچ سامانه پدافندی توان مقابله با اون رو نداره.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه صبح پنجشنبه فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد که ایران به موشک هایپرسونیک دست یافته، موشک هایپرسونیک جز رادار گریز ترین و سریع ترین موشکهاست که هیچ سامانه پدافندی توان مقابله با اون رو نداره.

Picture2

بر اساس تقسیم بندی سرعت موشک ها موشک هایی با سرعت1.8 تا 5 ماخ باشند supersonic  و موشک هایی که سرعت 5 تا 10 ماخ داشته باشند را  ابر صوت یا hypersonic  و موشک های با سرعت 10 تا 25 ماخ را high hypersonic قرار میگیرن.

Picture3

بعد موشک های هایپرسونیک دو دوسته هستن که یک دسته در فاصله چندصد یا چند ده متری نوسان میکنند. اما دسته دوم حرکت گلایدری دارن یعنی به وسیله موشک بالستیک تا ارتفاع چند ده کیلومیتری صعود و کلاهک از آن جا میشود.

Picture4

این موشک حرکت گلایدری و خزنده دارد، و سامانه های موشکی به دلیل سرعت و مانور دهی و ارتفاع بالا موشک قادر به رهگیری موشک نیستن. جالبه فقط روسیه، چین و آمریکا به فناوری موشک هایپر سونیک رسیدن.  و ما هم به جز تولید کنندگان موشک هایپرسونیک شدیم.

Picture5

برنامه دفاعی ایران برای  بازدارندگی مبتنی‌بر استفاده انبوه از تسلیحات هجومی ارزان‌قیمته؛ براساس این، و ما به دنبال آن هستیم که با تولید انبوه تسلیحات تهاجمی بتونیم قدرت آتش را در حوزه متعارف و تاکتیکی قوی کنیم تا این توانایی با ارتقا یافتن به یک قابلیت ایجاد بازدارندگی تبدیل بشه

Picture6

یک پیام ساخت موشک هایپرسونیک اینه که کلاهک های موشک قاره پیما  با لبه تیز تر به حرارتی 2000 درجه سانتیگراد رسیده و ایران دارای توانایی فنی طراحی و ساخت کلاهک موشک‌های قاره‌پیماست.

Picture7

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند