گداخت انسان عاطفی

جنبش های ریشه چمنی

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه جنبش های ریشه چمنی

جنبش های ریشه چمنی به جنبش های اواخر دهه 2018 می گویند که به اندازه 70 ماه هر شنبه در فرانسه برقرار بود و این جنبش ها برای کشورهای مختلفی مانند امریکا، انگلیس و حتی عراق الهام بخش بود به طوری که در کشور عراق به جنبش جوکِریست معروف شد.

شروع این جنبش توسط یک خانم سیاه پوست و دو فرد «مجازی فهم» رخ داد و توانستند یک میلیون امضا مجازی جمع کنند و بعد در یک اعلامیه گفتند: خُب حالا کسانی که این بیانیه را امضا کردند به خیابان بیایند. بیش از 300 هزار نفر به خیابان آمدند.درشهر پاریس که مجموعا 2میلیون جمعیت دارد!

جنبش های ریشه چمنی برخلاف جنبش های کلاسیک فاقد تنه و ریشه قوی می باشد یعنی رهبری و ایدئولوژی در ان وجود ندارد حتی جنبش های مدرن مانند انقلاب مکزیک، چین و غیره نیز دارای رهبر و ایدئولوژی بودند. در جنبش های ریشه چمنی به تنهایی یک چمن نمیتواند کاری کند اما هنگامی که زیاد شود مخمل سبزی را ایجاد میکنند.

جنبش های ریشه چمنی خودتنظیم گر هستند یعنی قایم به شخص می باشد و یک گفتمان غالب ندارد.ایا به نظر شما مطالبه اشخاص شرکت کننده در اعتراضات اخیر مشخص است؟ هرشخص بدنبال یک خواست امده است. حقوق زن، ازادی، کشف حجاب، رفع موانع جنسی، سرنگونی نظام و کلی خواسته متفاوت....

چرا این گونه جنبش ها ایجاد می شود؟

در عصر فضای مجازی امروزه ما دیگر فاقد روایت هستیم بلکه خرده روایت هایی که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد مطرح می شود. شبکه های اجتماعی، روایت یا داستانی جامع بارویکردهای مختلفی ارایه می دهد که به صورت یک ایده ی کلی و همچنان تحقق نیافته، مشروعیت می‌شود و به کل جامعه تعمیم داده می شود.

فضای مجازی بی اعتقادی محض به کلان روایت‌ها و ایجاز خوانی است و در لایه تکنیک روی به خرده روایت‌ها می اورد؛ یعنی کلان را در مقابل خرد قرار می‌دهد و کوتاه خوانی را مفیدتر می داند.

خوانش از فضای مجازی تفکرات و محتوایی که به دست می اوریم را به صورت کاملا رقیق و سطحی ارایه میدهد و انسان های ناعمیق به وجود می اورد که سلطه احساس بر عقل انها بسیار زیاد است و به راحتی با تکنیک های عملیاتی روانی، گداخته میشوند

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند