چه خبر از خانه های خالی؟

چه خبر از خانه های خالی؟

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست
برچسب ها: دولت مسکن مالیات

پاسخ شبهه چه خبر از خانه های خالی؟

  1. جلوگیری از احتکار خانه، متوازن شدن قیمت و مقابله با تورم مسکن از مفاد طرح اصلاح قانون مالیات برخانه های خالی است که آذر 99 به تصویب مجلس رسید.

 

  1. با گذشت بیش از یک سال، هنوز این قانون اجرا نشده؛ کارشناسان، علت اجرایی نشدن این طرح را نبود اطلاعات منسجم از خانه های موجود در کشور میدانند.

 

  1. سامانه املاک و اسکان، راهکار وزارت راه برای حل این مشکل است که به کندی پیش رفت و پس مدت ها، اخیرا امکان خود اظهاری را، برای مردم فراهم کرده است.

 

  1. نرسیدن اطلاعاتی که مورد تایید سازمان امور مالیاتی باشد و محاسبه زمان خالی ماندن خانه ها که طبق قانون باید حداقل ۱۲۰ روز باشد، نیز اوضاع را پیچیده کرده است.

 

  1. بنابراین اخذ مالیات از خانه های خالی از دی ماه 1400، به تاخیر افتاده و فعلا مشخص نیست که این پایه مالیاتی در بودجه ۱4۰۱ محقق می شود یا نه؟

 

  1. در این شرایط، تورم قیمت مسکن، همچنان صعودی است و متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی از آذر ۹۹ تا آذر سال جاری ، ۲۱ درصد افزایش داشته است.

 

  1. باید دید دولت در اجرای طرح خوب مجلس در خصوص مالیات بر خانه های خالی که سبب کنترل قیمت مسکن و اجاره بها می شود، موفق خواهدشد یا نه؟

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند