بساز و نفروش ها

بساز و نفروش ها

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه بساز و نفروش ها

  1. طبق آمارهای بانک مرکزی تعداد معاملات ثبت شده املاک شهر تهران در آبان ماه در مقایسه با مهرماه33.5 درصد افزایش داشته. این افزایش برای میزان معاملات املاک شهر تهران رقم کمی است و نشان دهنده رکود در بازار مسکن است.
  2. اما نکته جالب توجه این است که با وجود رشد معاملات، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نسبت به ماه قبل 1.2 درصد رشد داشته است.
  3. این اتفاق نشان مدهد که بازار مسکن در یک رکود تورمی به سر می برد و بایک شیب ملایم در حال حرکت است. به این معنا که علی رغم رکودی که در بازار مسکن موجود است، قیمت ملک در حال رشد بدون دلیل می باشد.
  4. ماجرا از این قرار است که برخی سازندگان مدت هاست از عرضه واحدهای خود به بازار خود دارای میکردند اما حالا طی اقدامی هماهنگ در مناطق مختلف تهران واحدهای خود را با قیمت های بالاتر از قیمت کنونی بازار آگهی می کنند.
  5. به گفته کارشناسان به دلیل تورم بالای مسکن در سالهای 98 و 99و کاهش قدرت خرید مردم، رکود در بازار مسکن باقی خواهد ماند.
  6. البته در شرایط رکود کنونی تعدادی از فروشندگان نیز اقدام به ارائه تخفیف برای فروش کرده اند که تاثیر چندانی در بازار ایجاد نکرده است. با این وجود شواهد نشان می‌دهد برخی از سازندگان با احتکار و عرضه‌های ناگهانی سبب به هم ریختن قیمت در بازار مسکن شده‌اند.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند