چرا در نظام جمهوری اسلامی سران سقوط کرده و و مورد غضب هستند؟ این اتفاق یکی از دلایل پیشرفت غرب بوده است.

علت سقوط سران جمهوری اسلامی در 4 دهه اخیر چیزی جز عملکرد آنها نبوده است. علاوه بر این بسیاری از مسئولان خوشنام همچنان در حال خدمت به مردم و انقلاب هستند. درباره سقوط سران سطوح عالی که ریاست جمهوری و کابینه آنها مصداق اصلی به شمار میرود، دلایل زیر مطرح شده است.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه علت سقوط سران جمهوری اسلامی در 4 دهه اخیر چیزی جز عملکرد آنها نبوده است. علاوه بر این بسیاری از مسئولان خوشنام همچنان در حال خدمت به مردم و انقلاب هستند. درباره سقوط سران سطوح عالی که ریاست جمهوری و کابینه آنها مصداق اصلی به شمار میرود، دلایل زیر مطرح شده است.

  1. سقوط مسئولان الزاما همراه با غضب نظام اسلامی نسبت به آنها همراه نبوده و غضب نسبت به مسئولانی است که همچنان بر اشتباهات خود اصرار دارند. این افراد از هر فرصتی برای کسب مجدد قدرت بهره می‌برند.
  2. کتاب «بازگشت از نیمه راه» به صورت مصداقی به دلایل سقوط اکثر نخبگان سیاسی کشور طی 40 سال اخیر پرداخته است. نگارنده در این کتاب با استفاده از مستندات دلایل این موضوع را در عملکردهای ضعیف و مغایر با اهداف انقلاب میداند.
  3. علاوه بر این سقوط سران عالی که عملکرد مطلوبی برای مردم و انقلاب نداشته اند، جنبه مثبت و دلگرم کننده برای دلسوزان کشور دارد. چراکه در صورت ابقای مسئولیت آنها، در حالیکه دچار اشتباهات بزرگ گردیده اند، مسلما زیان‌های بیشتری به کشور تحمیل خواهد شد.
  4. لازم به ذکر است همواره از حضور این افراد با وجود اشتباهاتی که داشته اند در مقام مشاوره و سایر مسئولیتهایی مهم بهره گرفته شده است.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند