پدیده حجاب استایل ها

از پدیده‌های مورد بحث سال‌های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام «حجاب استایل»‌ها هستند که موافقان و مخالفان زیادی دارند. اما واقعا رابطه حجاب استایل‌ها باحجاب چیست؟

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه از پدیده‌های مورد بحث سال‌های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام «حجاب استایل»‌ها هستند که موافقان و مخالفان زیادی دارند. اما واقعا رابطه حجاب استایل‌ها باحجاب چیست؟

«حجاب استایل‌ها» چند سالی است به گونه خاص، از تأثیرگذاران در اینستاگرام تبدیل شده‌اند. فعالانی که در هر پست صفحه‌شان عکس تازه‌ای از مدل لباس و پوشش را به مخاطبانشان عرضه می کنند و مخاطب ترغیب می‌شود از مزون و یا فروشگاه معرفی شده توسط آنها خرید کند.

به نظر شما چرا این پدیده به یک باره گسترش یافت؟

پس از اشباع بازار‌‌‌ پوشاک در اواسط دهه نود، نیاز به لباس‌های پوشیده برای قشر مذهبی بیش‌ازپیش احساس شد و تقاضا بالا رفت. بسیاری از محجبه‌ها همیشه اعتراض داشتند که نمی‌توانند در بازارهای عمومی لباس متناسب با پوشش موردنظر خود را بیابند. ازاین‌رو بسیاری از طراحان لباس تصمیم گرفتند به سمت جلب رضایت مشتریان این بازار حرکت کنند.

تأثیرگذاری بلاگرهای حجاب استایل به جایی رسید که بسیاری از فروشگاه‌های نوپا برای معرفی برندشان توسط آن‌ها به صف شدند و بابت هر تبلیغ باید مبلغ قابل‌توجهی را به شکل غیررسمی و غیر قراردادی پرداخت می‌کردند تا لباسشان در یکی از استوری‌ها توسط بلاگر حجاب استایل پوشیده شده و معرفی شود

افرادی نیز تحت‌تأثیر حجاب استایل‌ها و سبک زندگی رنگارنگشان وارد عرصه بلاگری حجاب استایل می‌شوند و با تولید عکس‌های مشابه با لباس‌ها و ژست‌‌های شبیه آن‌ها فعالیت‌های مجازی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی ادامه دادند تا شاید در شبکه رشدیافته و مشهور شوند

این مسئله باعث تولید «قارچ‌گونه» انواع مدلینگ‌های حجاب در شکل‌های مختلف شد تا افرادی زندگی‌ شخصی‌شان را مانند یک سرمایه در شبکه‌های مجازی خرج کنند تا به جرگه مدلینگ‌های حجاب بپیوندند.

حجاب استایل «مروج حجاب» نیستند بلکه «مانکن لباس» و دست‌نشاندة «کمپانی‌های لباس» هستند و با قرارگیری در جعبه ی افراد باحجاب، «سطح توقعات پوشش» یک خانم را دستخوش تغییرات و فساد قرار دهند. تغییر پوشش برخی حجاب استایل‌ها به دلایل مختلف مثل تمام شدن قراردادهای کاری و یا فعالیت با برندهای دیگری نشان‌دهنده بی‌اعتقادی آنها به این مسئله است

یک سیب به‌ظاهر براق، اما با باطنی پوسیده؛ در یک جعبه بقیه سیب‌ها را خراب می‌کند. هر هواداری یک صفحه مجازی، نشانگر یک قرارگیری یک سیب در سبد و جعبه محصولات ماست.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند