ماجرای عدم رعایت پروتکل‌ها در خط تولید واکسن برکت چه بود؟

پس از انتشار تصاویر رونمایی از «خط تولید واکسن کووایران برکت» ابهامات و شبهاتی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مسئولان همین خط تولید به وجود آمد.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه پس از انتشار تصاویر رونمایی از «خط تولید واکسن کووایران برکت» ابهامات و شبهاتی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مسئولان همین خط تولید به وجود آمد.

حجت نیکی ملکی، مسئول روابط عمومی ستاداجرایی فرمان امام در این باره عنوان کرد: روز گذشته تعدادی از خبرنگاران عزیز بازدیدی از فرایند تولید واکسن برکت داشتند به دلیل کار با ویروس و خطرات مترتب بر آن امکان بازدید نزدیک از خط تولید وجود ندارد و امکان مشاهده خط تولید از طریق تلویزیون های مدار بسته فراهم شد و مسئول این بخش توضیحات لازم را در این زمینه ارائه داد.

پس از ارائه توضیح در مورد خط تولید، شرایط بازدید از مراحل چک ویال‌ها و الصاق برچسب اصالت واکسن و خط جدید پرکنی (فیلینگ) که هنوز راه اندازی نشده است نیز فراهم گردید که این تصاویر مورد سواستفاده رسانه سعودی اینترنشنال قرار گرفت.

لازم به توضیح است که اولا فرایند لیبل زدن ویال‌های واکسن کاملا اتوماتیک انجام می‌شود ولی برای تمام واکسن‌ها چه ایرانی و چه خارجی از طرف مجموعه وزارت بهداشت برچسب‌های اصالتی طراحی گردیده که برای همه واکسن ها بصورت دستی بر روی ویال ها نصب میشود

ثانیا فضایی که ادعا می‌شود کلین روم است و افراد با کفش وارد آن شده اند یکی از خطوط پرکنی (فیلینگ) جدید این کارخانه است که هنوز وارد مدار بهره برداری نشده است.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند