فیک های ضد سلامتی

این روزها و با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی انتشار اخبار جعلی افزایش پیدا کرده و خواندن و دیدن این نوع از اخبار می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت انسان داشته باشد که ممکن است برخی از آنها حتی جبران ناپذیر باشند.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه این روزها و با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی انتشار اخبار جعلی افزایش پیدا کرده و خواندن و دیدن این نوع از اخبار می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت انسان داشته باشد که ممکن است برخی از آنها حتی جبران ناپذیر باشند.

این روزها و با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی انتشار اخبار جعلی افزایش پیدا کرده و خواندن و دیدن این نوع از اخبار می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت انسان داشته باشد.

دانشمندان دانشگاه‌ متروپولیتن منچستر، تحقیقاتی را درباره تأثیرات اطلاعات نادرست روی سلامتی انجام دادندکه نشان می دهد تحت شرایط خاص و زمانی که شخصی با اطلاعات نادرست مواجه می‌شود، حتی خواندن یا گفتن درباره آن نیز می‌تواند به طور مستقیم بر سلامت جسمانی او تأثیر بگذارد.

برخی از علائم که می توانند به راحتی و بر اثر خواندن اخبار جعلی و منفی ایجاد شوند، عبارتند از حملات پنیک، فوبیا و OCD. برای برخی از افراد، اطلاعات نادرست حتی می تواند آنها را از ادامه زندگی عادی خود باز دارد و حتی منجر به مرگ آنها نیز شود.

دولت ها این فرصت را دارند که با ارتقاء سواد خبری و تشویق مردم به تحقیق درباره مطالبی که می‌خوانند به آنها کمک کنند اخبار واقعی را از جعلی شناسایی کنند.

تحقیقات نشان داده که برای افراد 16-24 ساله، یک دوره آموزشی نسبتا ساده سواد رسانه ای می تواند نحوه قضاوت آنها را در مورد اطلاعات بهبود بخشید. با ارائه گسترده ی این دوره می‌توان مردم را نسبت به تأثیرات اطلاعات نادرست آگاه کرد.راه‌هایی وجود دارد که می‌توان تشخیص اطلاعات جعلی در افراد را بهبود بخشید و به آنها کمک کرد تا در برابر تأثیر اغواکننده اطلاعات نادرست مقاومت کنند

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند