فاکتور 8

انسیتو مریو شرکتی پژوهشی-دارویی در فرانسه است. در خلال سالهای جنگ عراق علیه ایران با صادر کردن خونهای آلوده به ایران منجر به انتقال ویروس بیماری ایدز (HIV) و عده‌ای از بیماران هموفیلی که نیاز دائم به دریافت انواع فاکتورهای انعقادی خون بودند را به ایدز مبتلا کرد.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه انسیتو مریو شرکتی پژوهشی-دارویی در فرانسه است. در خلال سالهای جنگ عراق علیه ایران با صادر کردن خونهای آلوده به ایران منجر به انتقال ویروس بیماری ایدز (HIV) و عده‌ای از بیماران هموفیلی که نیاز دائم به دریافت انواع فاکتورهای انعقادی خون بودند را به ایدز مبتلا کرد.

7 ‌ساله بودم که فاکتور هشت وارداتی از شرکت مریو فرانسه را که آلوده هم بود، برایم تزریق کردند، هنوز شکل آن فاکتورهایی که برایم تزریق کردند، یادم است. امیر و بهروز دو برادر دیگرم بودند که آنها هم بیماری هموفیلی داشتند، همان موقع من و امیر مبتلا به ایدز شدیم که امیر دو سال بعد فوت کرد.

محمد یکی از ده ها بیماران هموفیلی بود که به واسطه انتقال خون به ویروس ایدز و هپاتیت آلوده شد. این فراورده‌ها آلوده در ایران در اختیار ۹۷۶ نفر از بیماران مبتلا به هموفیلی قرار گرفت که 200 نفر از دریافت کننده گان این خون ها جان باختند.

انسیتو مریو شرکتی پژوهشی-دارویی در فرانسه است. در خلال سالهای جنگ عراق علیه ایران با صادر کردن خونهای آلوده به ایران منجر به انتقال ویروس بیماری ایدز (HIV) و عده‌ای از بیماران هموفیلی که نیاز دائم به دریافت انواع فاکتورهای انعقادی خون بودند، را به ایدز مبتلا کرد.

فرانسه، این مدعی آزادی و حقوق بشر که میزبان بسیاری از گروهک منافقین و ضد انقلاب هست، حتی حاضر نشد از ایران عذرخواهی کند و هیچ وقت رنج و داغ این عزیزان و خانواده هایشان التیام نشد.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند