شورش علیه اقتصاد ملی

دولت سیزدهم در حالی اصلاحات اقتصادی را آغاز کرد که با بدهی‌های سنگین دولت قبل مواجه بود و در این شرایط اغتشاشات اخیر هم تأثیرات زیادی بر اقتصاد کشور داشت.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه دولت سیزدهم در حالی اصلاحات اقتصادی را آغاز کرد که با بدهی‌های سنگین دولت قبل مواجه بود و در این شرایط اغتشاشات اخیر هم تأثیرات زیادی بر اقتصاد کشور داشت.

دولت سیزدهم در شرایطی شروع به کار کرد که شاخص‌های کلان اقتصادی کشور به دلیل ناکارآمدی دولت گذشته برای اداره کشور در شرایط تحریمی، بی‌برنامگی برای حل مشکلات و کاهش انگیزه مدیران با شیب تندی در حال بدترشدن بود.

ریل سیاست‌گذاری کلان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در دولت سیزدهم بر اساس نگاه به درون و با تکیه بر پتانسیل مغفول اقتصاد مقاومتی، روند منفی شاخص‌های کلان اقتصادی را متوقف کرد

نتایج سیاست‌های اقتصادی دولت در ماه های گذشته، افزایش صادرات نفت و بازگشت درآمدها به اقتصاد، حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش ۴ برابری یارانه‌ها، افزایش تاریخی حداقل دستمزدها و حقوق کارکنان دولت در دو مرحله، بخشی از اقدامات قابل مشاهده دولت بوده  است.

اغتشاشات دو ماه گذشته به‌ویژه در طول مهرماه با ایجاد حس ناامنی در میان جامعه و افزایش بی‌ثباتی و نااطمینانی‌ها، قواعد و بنیان‌های منطقی برای تصمیم‌گیری مطابق «مطلوبیت انتظاری» فعالان اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و ریسک‌گریزی آنها را افزایش داده است.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند