رو به جلو

صندوق بین‌المللی پول میگوید با رشد ۱۰ شاخص کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ انتظار دارد تولید ناخالص داخلی ایران در این سال با افزایش ۹۱ میلیارد دلاری به مرز ۱۷۰۰ میلیارد دلار برسد.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه صندوق بین‌المللی پول میگوید با رشد ۱۰ شاخص کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ انتظار دارد تولید ناخالص داخلی ایران در این سال با افزایش ۹۱ میلیارد دلاری به مرز ۱۷۰۰ میلیارد دلار برسد.

صندوق بین‌المللی پول سال 2023 را سالی همراه با رشد و رونق برای اقتصاد پیش‌بینی کرده است. این نهاد بین‌المللی انتظار دارد بسیاری از شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در این سال وضعیت رو به جلویی داشته باشند.

بر اساس پیش‌بینی این صندوق اقتصاد ایران در این سال 91 میلیارد دلار بزرگتر خواهد شد و برای نخستین بار به مرز یک‌هزار و 700 میلیارد دلار خواهد رسید.

تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید که در سال 2022 بیش از یک‌هزار و 599 میلیارد دلار برآورد شده بود، در سال 2023 به یک‌هزار و 690 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

اقتصاد ایران در سال 2023 به‌طور متوسط 2 درصد رشد خواهد کرد. پس از رشد منفی 3.1درصدی در سال 2019، سال 2023 چهارمین سال متوالی خواهد بود که اقتصاد ایران رشد مثبت را تجربه خواهد کرد. ایران در سال‌های 2020 تا 2022 به‌ترتیب رشد 3.3 درصد، 4.7 درصد و سه‌ درصد داشته است.

 

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند