رمل و سایه در اصفهان

رمل و سایه در اصفهان

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه رمل و سایه در اصفهان

آنهایی که اهل کویرنوردی هستند رَمل های بزرگ را دیده اند که ناگهان ایجاد می شوند و ناگهان از بین می روند. این رمل ها سایه های بلندی می سازند که نمی شود به آنها اعتماد کرد.

رمل و سایه، شگردی متداول در علوم شناختی است که در آن رسانه ها، مخاطبان خود را دعوت به حضور در ناآرامی ها می کنند (رمل) و برای او حامی از داخل و خارج (سایه) می سازند.

فرد در این حالت، به خیابان می آید و چون احساس می کند زیر سایه و حمایت است، رفتارهای هیجانی از خود بروز می دهد و کنش های مخرب و اقداماتی که برای شهروندان عادی خطرناک است، انجام می دهد.

به طور مثال، بی بی سی حرکت را ایجاد کرده، رمل را ایجاد کرده، سایه را انداخته است، مخاطب زیر سایه ایجاد شده می رود ، به آن اعتماد می کند، حال دستگیر می شود و ابراز ندامت می کند.

فرد به دام می افتد، رسانه ی بیگانه بلافاصله از موضوع سوئیچ کرده، مسئولیت قبول نمی کند و فقط تنها نکته ای که هست، دوباره از فرد بازداشت شده، سوژه جدید می سازد، برای اینکه یه عده ی دیگر را تحریک کند.

حال و هوای برخی از افراد بازداشت شده در ناآرامی های اخیر قضیه آب در اصفهان نیز همین است، که اکنون در این بازی کارتل های رسانه ای سعودی، عبری و غربی، فریب خورده اند.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند