داکتر بلاگر

داکتر بلاگر

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه داکتر بلاگر

انتشار تصاویر سوپراستارهای سینمایی در مطب‌هایشان، لایو های نامتعارف اینستاگرامی و جدیداً هم انتشار چت‌های خصوصی بیماران به پزشکشان تبدیل به یکی از پدیده‌های مرسوم اینستاگرام شده است.

 

عکس‌ها و تصاویری که در این‌یکی دو سال و چند ماه و به‌خصوص در این روزهای التهاب آور کرونایی کم ندیده‌ایم و حالا این حاشیه‌سازی‌ها باعث شده تا موضوع پزشکان اینستاگرامی در میان جامعه مطرح شود .

 

مطب این دست پزشکان آنقدر شلوغ است که بیماران به ناچار در راهروی ساختمان پزشکان چند ساعتی آواره هستند، تا دست آخر بتواند پزشکشان را ملاقات کنند، تا از درد ها و مرض های خود برای او بگویند .

 

شهرتشان باعث شده تا این پزشکان برای خودشان یک پا «اینفلوئنسر» شوند. حالا شاید بپرسید؛ دکتری که مدام پای اینستاگرام باشد و عکس و استوری منتشر کند، کی وقت می‌کند به بیمارانش برسد؟

 

ادمین‌های اینستاگرامی برایشان فرقی ندارد صفحه فروش لباس و کیف و کفش را اداره کنند یا صفحه کاری یک پزشک را. آن‌ها هدفشان بالا بردن فالوئر است و مردمی ساده که در دام تبلیغاتشان می افتند.

 

هرچند تبلبغ در اینستاگرام  برای پزشکان به خودی خود نیز جرم نمی باشد، اما اگر پزشکی بخواهد در فضای اینستاگرام تبلیغ کند، باید مطابق قانون با مراجعه به سازمان نظام پزشکی منطقه‌ای که کار می‌کند، درخواست مجوز تبلیغات کند که این قضیه باعث سوء‌استفاده‌های احتمالی نشود.

 

­­حالا باید منتظر ماند و دید با توجه به دنیای جدید تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی که در کشور ما بخصوص در فضای اینستاگرام رواج پیدا کرده است، آیا تبلیغات پزشکی در صفحات بی‌ارتباط و صرفاً پرفالوئر می تواند تاثیری  بر روی  وجهه اجتماعی این حرفه  بگذارد یا خیر؟

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند