جنگ با دانه درشت‌ها

جنگ با دانه درشت‌ها

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه جنگ با دانه درشت‌ها

  1. در حالی که این روزها تردیدها درباره چگونگی عملکرد نظام بانکی، میزان سوددهی واقعی و کفایت سرمایه بانک‌ها نزد افکار عمومی افزایش یافته است، انتشار صورت های مالی بانک ملی توانست گوشه‌ای از پرده نظام مالی کشور را کنار بزند.
  2. حالا اما رئیس بانک مرکزی در حاشیه مراسم هفتمین همایش مالی اسلامی به میان خبرنگاران امده وگفته است؛ لیست بدهکاران عمده بانک‌ها در صورت‌های مالی بانک‌ها و بر روی سامانه کدال منتشر می‌شود.
  3. یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی سلامت مالی کشور، میزان شفافیت نظام بانکی است که تاکنون در نبود یک نظام شفاف مالی، عدم ارائه ترازنامه‌ها و نبود زیرساخت‌های قانونی، عملکرد این نظام از معرض دید ناظران عمومی دور نگه داشته شده بود.
  4. در طول سالهای گذشته مطالبات معوق بانک های دولتی همواره در حال افزایش بوده، اما این موضوع در دولت گذشته شدت یافته بود. به طوری که این سوژه به یکی از محورهای اصلی مناظرات انتخاباتی بین عبدالناصر همتی ، رئیس بانک مرکزی دولت روحانی و رئیسی تبدیل شده بود.
  5. به نظر می رسد سیاست های اقتصادی دولت رئیسی و ریل گذاری های اقتصادی وی بازگردان ثروت ملی به عموم مردم و قطع کردن دست واسطه ها و دلال های نظام بانکی از اقتصاد کشور می باشد.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند