یارانشو قطع کن

پیگیری‌ خبرنگار تسنیم از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حاکی است، اطلاعات هویتی افرادی که اقدام به خرید دلار با کارت ملی خود می‌کنند، به عنوان فعالیت اقتصادی خانوار در سامانه ثبت خواهد شد و معیاری برای دهک‌بندی قرار خواهد گرفت.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه پیگیری‌ خبرنگار تسنیم از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حاکی است، اطلاعات هویتی افرادی که اقدام به خرید دلار با کارت ملی خود می‌کنند، به عنوان فعالیت اقتصادی خانوار در سامانه ثبت خواهد شد و معیاری برای دهک‌بندی قرار خواهد گرفت.

با افزایش قیمت دلار در این ایام بار دیگر توجه دلالان اقتصادی به این بازار چرب و نرم باز شده. این سودجویان با صف کشیدن در مقابل صرافی ها به مردم پیشنهاد می کنند که در ازای دریافت مقداری پول، ارز دولتی خود را به آن ها تحویل دهند 

تعدادی از مردم که البته تعدادشان هم کم نیست با اجاره کارت ملی خود به این سودجویان  و دریافت ارز از صرافی‌ها تصور می کنند که سود یک یا یک و نیم میلیونی به جیب زده‌اند ولی غافل از اینکه در آینده عواقبی از جمله مالیات، قطع یارانه و …. در انتظارشان خواهد بود.

معاونت پیشگری از وقوع جرم قوه قضاییه اما در پیامکی ضمن هشدار به کسانی که کارت ملی خود را برای خرید 2000 دلار به دیگران اجاره می دهند، هشدار داد، بدیهی است اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یایانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.

آن طور که از این پیامک بر می آید اطلاعات هویتی افرادی که اقدام به خرید دلار با کارت ملی خود می‌کنند، به عنوان فعالیت اقتصادی خانوار در سامانه ثبت خواهد شد و معیاری برای دهک‌بندی قرار خواهد گرفت.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند