چرا دین و جمهوری اسلامی، مشکلاتی مانند کرونا را حل نمی‌کند؟

دین برنامه کلی سبک زندگی بوده و قرار نیست بیماریهای بشر را درمان و دور کند. البته بحث شفا و توسل جهت رفع بیماری بحثی دیگر است و آنهم شرایطی دارد که از این بحث خارج است.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست
برچسب ها: شبهه شبهات

پاسخ شبهه دین برنامه کلی سبک زندگی بوده و قرار نیست بیماریهای بشر را درمان و دور کند. البته بحث شفا و توسل جهت رفع بیماری بحثی دیگر است و آنهم شرایطی دارد که از این بحث خارج است.

کرونا مانند هر بیماری دیگری می بایست توسط خود انسانها مرتفع شود. در جمهوری اسلامی دولت به عنوان عالیترین نهاد اجرایی کشور وظیفه کنترل و مهار بیماری‌ها را بر عهده دارد. ضعف اجرایی دولت و مسئولان اجرایی در حل مشکل کرونا ارتباطی به بحث دین و اصل نظام اسلامی ندارد.

با تغییر مقام اجرایی ریاست جمهوری نقش مسئولان در مهار کرونا عینی‌تر شده است. تنها در یک ماه اخیر بالغ بر 13 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده است که این میزان، 32 درصد کل واکسن‌های واردشده به کشور از ابتدای واردات واکسن به ایران را شامل می‌شود. علاوه بر این قرار است میزان واردات واکسن تا آخر شهریور به 40 میلیون دوز برسد. بدیهی است چنین اقداماتی نقش غیر قابل انکاری در حل مشکل کرونا دارند. حال اینکه چرا دولت قبل و مسئولان آن برای واردات بیشتر واکسن به عنوان ساده ترین اقدام تلاشی نکردند، جای سوال است. به نظر می‌رسد با گره زدن تمام مسائل به آمریکا توسط دولت قبل باعث ناکارآمدی و ضعف کشور گردیده است.

نکته دیگر خواست تمام مسئولان برای حل این مشکل است. بالطبع مسئولان نیز طی دو سال اخیر قربانی کرونا شده اند و نمیخواهند این بیماری همچنان باعث مرگ در کشور باشد. اما در این مسیر مشکلاتی از جمله عدم تحویل به موقع واکسن و بدعهدی کشورهای سازنده وجود داشته است.

نباید از مسئولیت خود مردم نیز در قبال مهار کرونا غافل شد. هم اکنون با وجود واردات واکسن برخی علاقه ای به زدن واکسن و پیشگیری از بیماری ندارند. یا در رعایت نکات بهداشتی مانند زدن ماسک اهمال می‌کنند. تجربه کشورهای موفق مانند چین در زمینه کرونا بیانگر همکاری کامل مردم و مسئولان بوده و همگی برای مهار آن تلاش کرده اند. 

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند