وقتی زمین، تب دار می شود

وقتی زمین، تب دار می شود

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه وقتی زمین، تب دار می شود

با بالا رفتن بی‌سابقه دمای کره زمین، خاورمیانه و کشورهایی نظیر لبنان، اردن و مراکش بدترین شرایط خشکسالی را در شرایط حال حاضر جهان تجربه می کنند اما دیگر کشورها نیز این بحران در امان نیستند.

به گزارش ریلیف وب، خشکسالی در کشورهای حوزه آ.سه.آن که شامل مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ویتنام و ... منحصر به محدود کردن مصرف آب در حوزه کشاورزی نشده بلکه مصارف شهری و صنعتی را دربرگرفته است.

در آفریقا که اتفاقا با ایران از نظر جغرافیایی فاصله زیادی ندارد شرایط به گونه‌ای است که تامین مواد غذایی برای مردم کشورهای آن بسیار سخت شده و پیش‌بینی می‌شود با بدتر شدن شرایط خشکسالی، زندگی برای کشاورزان و دامداران بسیار بدتر شود.

مدیر موسسه سرمایه‌گذاری زیست محیطی نامیبیا میگوید:‌ از اکتبر 2018 تا آگوست 2020، 90 هزار گاو در این کشور به خاطر خشکسالی تلف شده‌اند.در فاصله دو سال تغییرات آب و هوایی 8 درصد به اقتصاد نامیبیا ضرر زده است.

به گزارش بوئینوس آیرس تایمز، پیش‌بینی می شود، شاهد خشکسالی جدی در آرژانتین و وقوع پدیده آب و هوایی لالینا باشیم و همین مسأله، تولید دانه‌های روغنی و ذرت را به صورت جدی تحت‌الشعاع قرار داده است.

در آمریکا نیز اوضاع نامناسب است، کالیفرنیا دومین سال خشکسالی را پشت سر می گذارد، بدون اینکه نشانه ای برای پایان آن پیش بینی شود، تاثیرات این خشکسالی بر دومین صنعت کشاورزی آمریکا،عمیق است و شاید دائمی باشد.

به نوشته کال مترز، شرکت های آب دولتی و ایالتی آمریکا، تحویل آب به برخی از کشاورزان را به صفر رسانده اند.کشاورزان نیز اقدام به خرید آب با قیمت گزاف، کاهش تولید محصولات و حفر چاه هایی عمیق روی آورده اند.

مطالعات نشان می ‌دهد یک ‌سوم جمعیت 7 میلیارد نفری جهان به نوعی با بحران کمبود آب مواجه هستند. در 40 سال گذشته مصرف آب در جهان 1.5 برابر شده است و بزودی 20 درصد چاه‌ های آب جهان خشک می‌شود.

سازمان ملل هشدار داده که خشکسالی یک مسئله پنهان بین ‌المللی است که می ‌تواند پس از کرونا بحران بعدی جهان باشد. مساله ای که هم اکنون گریبانگیر ایران عزیز ماست و نمونه های آن را در اتفاقات اخیر اصفهان، شاهد بودیم.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند