مخوفترین زندان قرن

در سال 2004چه گذشت؟

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه در سال 2004چه گذشت؟

در  ۱۸ آوریل سال ۲۰۰۴ تصاویری از برنامه معروف تلویزیونی ۶۰ دقیقه  شبکه CBS آمریکا پخش شد که به شدت وجهه سیاسی و حقوق بشری ایالات متحده آمریکا را زیرسئوال برد.

18 سال پیش، صدها عکس به بیرون درز کرد که نشان می داد سربازان آمریکایی در حال شکنجه، ضرب و شتم و تجاوز جنسی زندانیان در زندان تحت اداره ایالات متحده، جایی که 90 درصد از زندانیان "به اشتباه" بازداشت شده اند، بودند.

 

این عکس ها، شامل تصاویری از تجاوزات جنسی بازجویان ارتش آمریکا و تحقیر زندانیان زن و مرد، سربازان در حال خنده و ژست گرفتن در کنار جسد فردی به نام منادل الجمادی است که توسط بازجویان سیا تا حد مرگ شکنجه شده بود.

بیش از 2500 عکس از این جنایات وجود داشته که تنها بخشی کمی از آن منتشر شده است.

 

تصویر دیگر یک زندانی کلاهدار که روی جعبه ای با سیم های متصل به آن ایستاده بود. دستان او که معتقد است اگر از جعبه بیفتد دچار برق گرفتگی می شود.

 زندانیان مرد برای شبیه سازی رابطه جنسی با یکدیگر در موقعیتی قرار می گیرند که سربازان مرد و زن آمریکایی در کنار آنها ژست می گیرند و می خندند و شست را بالا می دهند.

 

سازمان عفو ​​بین الملل به صراحت رفتار با بازداشت شدگان در ابوغریب را «جنایت جنگی» توصیف کرد که قوانین بین المللی را نقض می کند.

در سال 2004، دونالد رامسفلد، وزیر دفاع ایالات متحده گفت: "این وقایع تحت نظارت من رخ داد ... به عنوان وزیر دفاع، من در قبال آنها پاسخگو هستم و مسئولیت کامل را بر عهده می گیرم."

 

18 سال از زمانی که شواهد جنایات جنگی ارتش آمریکا علیه زندانیان ابوغریب عراق خشم سراسر جهان را برانگیخت، می گذرد، اما دولت ایالات متحده، ارتش و پیمانکاران خصوصی درگیر در این رسوایی همچنان از مصونیت کامل برخوردار هستند.

با وجود تلاش‌های مکرر قربانیان برای محاکمه افراد مسئول در بالاترین سطوح، تا به امروز فقط 11 سرباز سطح پایین درگیر در دادگاه نظامی محاکمه شده‌اند و هیچ‌کس به‌خاطر مرگ‌های متعددی که در ابو غریب رخ داده است محکوم نشده است.

 

افسران رده بالات  و پیمانکاران خصوصی که شکنجه ها و آزارها را هدایت می کردند و مقامات دولت ایالات متحده همگی از مجازات در امان مانده اند و برعکس، بسیاری همچنان از مشاغل پردرآمد برخوردارند.

 پیمانکارانی مانند CACI International و Titan Inc که بازیگران اصلی جنایات بودند، همچنان قراردادهای دولتی چند میلیون دلاری دریافت می‌کنند که از رشد بی‌وقفه حاشیه سود خود در سال به سال برخوردارند.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند