عقیم سازی فقرا

عقیم سازی فقرا

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه عقیم سازی فقرا

  1. پروژه مطالعاتی NSSM۲۰۰  توسط کیسینجر -مشاور امنیت ملی نیکسون- انجام شده بود، نشان می داد که افزایش رشد جمعیت جهان، امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد.
  2. رابرت مک نامارا،  وزیر جنگ کندی یا همان قصاب ویتنام، در سال ۱۹۶۸ و پس از فراغت یافتن از کشتار میلیونی ویتنامی ها، به عنوان رئیس بانک جهانی انتخاب شد و به مدت ۱۳ سال نیز در این مسئولیت ماند. او اعطای وام های بین المللی به کشورهای غیر غربی را مشروط به کنترل جمعیت کرد.
  3. مک نامارا بعدها هم کتابی به نام «بمب ساعتی جمعیت» نوشت و برای دنیا از عواقب وحشتناک جمعیت زیاد سخن گفت. کاندوم و قرص، برای این جنایتکار، نقش همان بمب و عامل نارنجی را داشت که با آبروریزی کمتری، نیروی انسانی کشورها را تباه می کرد.
  4. ایران به تله پروژه مطالعاتی NSSM و دام بانک جهانی می افتد. روغنی زنجانی رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه درباره «نحوه اتخاذ سیاست تحدید نسل»  می گوید:آقای هاشمی روی گرفتن وام خیلی تأکید داشتند و گفتند اگر شما این کار را نکنید من خودم وارد میدان خواهم شد و وام های مورد نظر را از خارج تهیه می کنم!
  5. دکتر ملک افضلی -معمار برنامه تنظیم خانواده ایران- در مصاحبه با واشنگتن پست عنوان می کند، دو دلیل عمده برای موفقیت برنامه تنظیم خانواده وجود دارد، نخست حمایت دولت؛ طوری که هاشمی امسال با دو برابر کردن بودجه به ۱۵۰ میلیون دلار! آن را تقویت کرده؛ دلیل دیگر هم فشارهای اقتصادی است.
  6. نخستین وام بانک جهانی در بخش بهداشت به مبلغ ۱۴۱ میلیون و چهارصد هزار دلار در سال ۱۳۷۲ در اختیار دولت قرار گرفت. این مبلغ عمدتا مصروف کنترل جمعیت شد و در اموری از قبیل «خرید وسایل مدرن ضدبارداری»، «تربیت نیرو در دوره های خارج از کشور» و «چاپ کتاب احکام تنظیم خانواده»!! هزینه شد.
  7. حال پدیده ی عقیم سازی فقرا بار دیگر و بعد از مدت‌ها در فضای رسانه‌ای کشور با محوریت تحدید نسل دوباره توسط روزنامه شرق مطرح شده است. خبری که اول بار در سال ۹۴ از سوی شهیندخت مولاوردی معاون وقت زنان و خانواده دولت روحانی مطرح شد.
  8. موضوعی که با برنامه های هاشمی رفسنجانی به بهانه گرفتن وام های خارجی آغاز شد و هنوز هم در جریان فکری کارگزاران و اصلاحات ردپای آن دیده می شود و اکنون ایران را به بحرانی جدید با عنوان پیرجمعیت وارد کرده است.
  9. گفته می شود، پیر شدن جمعیت ایران تلخ‌تر از کرونا است و ما ١۵٠ سال در بحران پیری جمعیت اسیر خواهیم شد و فقط کمتر از  ٧ سال برای جلوگیری از  این بحران، زمان داریم.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند