شعبده بازی با سئو

پیچیده ترین و پولساز ترین راز جهان معاصر، الگوریتم پنهان گوگل است و گوگل هر از چند گاهی، گوشه ای از این راز را فاش می کند که آن را علم سئو می نامند. الگوریتم های به ظاهر فقط فنی که سیاست ها، اقتصاد ها و سبک زندگی انسان های امروزی را دستخوش تغییر کرده و امروز به یکی از این تغییرات توسط فقط یکی از این الگوریتم ها اشاره می کنیم.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه پیچیده ترین و پولساز ترین راز جهان معاصر، الگوریتم پنهان گوگل است و گوگل هر از چند گاهی، گوشه ای از این راز را فاش می کند که آن را علم سئو می نامند. الگوریتم های به ظاهر فقط فنی که سیاست ها، اقتصاد ها و سبک زندگی انسان های امروزی را دستخوش تغییر کرده و امروز به یکی از این تغییرات توسط فقط یکی از این الگوریتم ها اشاره می کنیم.

 

یکی از حرفه های پولساز این روزها، سئوی وبسایت و شبکه های اجتماعی هست. خلاصه اگر دنبال درآمد هستید، این گوی و این میدان! سئو یعنی چطور وبسایت یا شبکه اجتماعی را بهینه کنیم تا در صدر نتایج جستجو قرار بگیرند. البته موضوع ما دقیقا سئو نیست! بریم ببینیم موضوع چیه ...

ما با یکی از مسئله های دانش سئو کار داریم. این مسئله Time on Site یا Time on page یعنی زمانی است که مخاطب در وبسایت یا صفحه شما باقی می ماند. هر چقدر این زمان بیشتر باشد، یعنی محتوای شما ارزشمندتر است. این قاعده ساده، شاید در نگاه اول بی اهمیت و فنی به نظر برسه.

ولی در این رقابت فنی، تولید کنندگان محتوا، به دنبال گرفتن زمان بیشتری از من و شما به عنوان مخاطب هستند تا ارزش کارشان را بیشتر جلوه دهند. مثلا یک پیج تالار عروسی یا لباس فروشی، بیشتر بتواند خانم خانه داری که در آن پیج حضور دارد را به دنبال خود بکشد و زمان آن خانم را مصرف کند.

یعنی همین قاعده ساده فنی، باعث شده هزاران نفر به دنبال این هستند که زمان خانم خانه دار مثال ما را بیشتر مصرف کنند یا به عبارت خودمانی تر، با ترفندهایی آن را بدزدند! ترفندهایی مثل طولانی تر کردن ویدیوهای وبسایت با مطالب بیهوده، ایجاد مقدمه های طولانی با کلمات جذاب ولی پوچ و خالی از اطلاعات، تیترهای جذاب و زرد تقریبا سرکاری و ...

مصرف شدن یک ثانیه و حتی صدم ثانیه های زندگی ما برای مشاهده شبکه های اجتماعی و وبسایت ها برای سئوکارها اهمیت دارد. آیا این ثانیه ها برای خودمان نیز چنان اهمیتی دارند؟

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند