سکوت حقیقت

هر چند کتاب ساختاری نامرتب دارد، اما، اثری ارزشمند و تحقیقی عالی و علمی از سوی یک مورخ برجسته معاصر است. اسناد منتشر شده در کتاب همگی دست اول و معتبر هستند.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه هر چند کتاب ساختاری نامرتب دارد، اما، اثری ارزشمند و تحقیقی عالی و علمی از سوی یک مورخ برجسته معاصر است. اسناد منتشر شده در کتاب همگی دست اول و معتبر هستند.

بی تردید قحطی بزرگ 1919 تا 1917 بزرگترین فاجعه تاریخ ایران و فراتر از تمامی وقایع پیش از آن است. در این پژوهش نشان می دهیم که چگونه نزدیک به 40%  (8 تا 10 میلیون نفر) از جمعیت ایران به سبب گرسنگی و سوءتغذیه و بیماری های ناشی از آن از صحنه روزگار محو شدند.

قحطی بزرگ ایران از بزرگ ترین قحطی های دوره معاصر است که در این نسل کشی، نقش انگلیس بسیار پر رنگ است. آنها با خرید عمده گندم و مواد غذایی داخلی و منع وارد کردن آذوغه از هند و عراق و ایالات متحده و پرداخت نکردن درآمد های نفتی ایران بر شدت بحران افزود.

این مطالب، درباره موضوع کتابی است با عنوان "قحطی بزرگ" نوشته دکتر محمدقلی مجد. این محقق ایرانی متولد ۱۳۲۴ و مقیم ایالات متحده آمریکاست. تحصیلاتش را در دانشگاه‌های سن اندریو (۱۹۷۰) و منچستر (۱۹۷۵) و کرنل (۱۹۷۸) با درجه دکترا به پایان برد و سپس در دانشگاه‌های مختلف آمریکا، از جمله دانشگاه پنسیلوانیا، تدریس کرد.

نویسنده در این کتاب تلاش دارد به این پرسش پاسخ دهد که چرا تا کنون این نسل کشی در تاریخ ایران مغفول مانده است. دولت انگلیس همچنان از انتشار حقایق درباره این قحطی سرباز می‌زند و تمام تلاش خود را بر این استوار کرده است که ردایی از سکوت بر حقیقت یک نسل کشی در ایران بکشد.

هر چند کتاب ساختاری نامرتب دارد، اما، اثری ارزشمند و تحقیقی عالی و علمی از سوی یک مورخ برجسته معاصر است. اسناد منتشر شده در کتاب، بر اساس اسناد وزارت خارجه آمریکاست که قانون آزادی اطلاعات در آمریکا پس از 30 سال منتشر شده است و همچنین برخی روزنامه های ایران در آن زمان.

مطالعه این کتاب را پژوهشگران علوم سیاسی و تاریخ معاصر پیشنهاد می کنیم. در صورت مطالعه این کتاب، نکات خود را با ما در میان بگذارید...

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند