تقلیل سخنان مرجعیت به دعواهای سیاسی، جفا به اسلام و انقلاب است

در هفته ی که گذشته مطلبی به نقل از سایت رجا نیوز و با عنوان "«هشت‌سال عبرت» کافی نیست؟!" منتشر شد که مورد انتقاد وسیع مراجع و مجتهدان حوزه ی علیمه قم قرار گرفت . این مطلب که به قلم فردی به نام مهدی جمشیدی نوشته شده بود در واقع واکنشی اعتراضی به مواضع و اظهارات مرجع عالی قدر شیعه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بود که در دیدار محمد باقر قالیبیاف ، رئیس مجلس شورای اسلامی به ذکر آن ها پرداخته بود حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار گفته بودند: گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و این‌که با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه در هفته ی که گذشته مطلبی به نقل از سایت رجا نیوز و با عنوان "«هشت‌سال عبرت» کافی نیست؟!" منتشر شد که مورد انتقاد وسیع مراجع و مجتهدان حوزه ی علیمه قم قرار گرفت . این مطلب که به قلم فردی به نام مهدی جمشیدی نوشته شده بود در واقع واکنشی اعتراضی به مواضع و اظهارات مرجع عالی قدر شیعه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بود که در دیدار محمد باقر قالیبیاف ، رئیس مجلس شورای اسلامی به ذکر آن ها پرداخته بود حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار گفته بودند: گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و این‌که با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است.

همین اظهارات کوتاه آیت الله باعث تا سایت خبری رجا نیوز با موضعی انتقادی به فرمایشات آیت الله صافی گلپایانی  واکنش نشان دهد و به نقد اظهارات ایشان بپردازد و حتی این موضع گیری را به اشتباه به مواضع غلط دولت گذشته در عرصه ی سیاست خارجه ربط دهد و تا آنجا جلو برود که این مرجع شریف را به ظاهر بینی و سطحی نگری متهم کند اظهاراتی که البته توسط اقشار متدین و مذهبی بهشدت محکم شد و حتی مرکز مدیریت حوزه های علیمه به میدان آمد وبه آ« واکنش نشان داد این مجموعه در بیانه ای خواستار آن شده بود  تا زمینه های هرگونه تعرض به مرجعیت بر طرف شود همچنین در این بیانیه امده است : در این روزها، واکنش ناروا و دور از انصاف نسبت به دیدار یکی از قله های علمی حوزه های علمیه و مرجع عالیقدر که از باب خیرخواهی و دلسوزی نسبت به وضعیت اقتصادی و فشارهای کمرشکن به مردم، کارگزاران نظام را به حل مشکلات اقتصادی و راه های آن توصیه کرده اند موجب تاسف و تأثر حوزه های علميه می باشد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز اما در بیانیه ای دیگر تاکید کرده که سخنان آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تأکید بر سیاست نظام در ارتباط حکیمانه، عزتمندانه و بر اساس مصالح کشور و منافع مردم با دنیاست، همگان با رعایت اخلاق رسانه ای و آداب اسلامی در راستای حفظ منافع کشور قلم زده و از تکمیل پازل دشمن و ایجاد اختلاف و دودستگی در جامعه بپرهیزند. همچنین نیز این بیانیه تاکید کرده است مرجعیت در قاموس سیاسی و اجتماعی شیعه دارای جایگاهی رفیع می‌باشد و پاسداشت آن، تجلیل از مقام انبیای عظام و تکریم علم و دین است و... بی‌شک تنزل دادن سخنان مرجعیت معظم، به پایین‌ترین سطح کنش‌های سیاسی جفا به اسلام، انقلاب و مرجعیت دینی است. واکنش های نهاد و اقشار مذهبی  به یادداشت مناقشه آمیز سایت رجا نیوز نیز نشان میدهد که مرجعیت اعلای شیعه والاتر و رفیع تر از آن است که کژ اندیشان سیاسی بخواند آن را دست آویز مواضع خود قرار دهند و با تقلیل آن به دعوا های جناهی خود از رهنمودهای آن ها سو استفاده ی سیاسی کنند

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند