تجارت سیاه

تجارت سیاه

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه تجارت سیاه

  1. طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مجقموع قاچاق بیش از 12 میلیارد دلارست که نسبت به تجارت رسمی رقمی قابل توجه است هر چند که یک‌سوم از این کالاها کشف می شود.
  2. رویه وارداتی، صادراتی، ترانزیتی و قاچاق از طریق مبادی غیررسمی ، 4 شیوه مرسوم در قاچاق می باشند که طیف وسیعی از کالاها از جمله پوشاک،سیگار، لوازم خانگی،آرایشی، قاچاق سوخت و ... را دربرمیگیرد.
  3. اختلال در فعالیت واحدهای تولیدی،ناکارایی سیاست های تجاری،فرار سرمایه،کاهش درآمدها و افزایش هزینه های دولت،انتقال نیروی کار و تضییع حقوق مصرف کننده از آثار اقتصادی قاچاقست.
  4. آثار اجتماعی قاچاق،گسترش فاصله و شکاف طبقاتی،تهدید سلامت و بهداشت عمومی،ایجاد فساد مالی در دستگاه های دولتی، قضایی و تشدید مهاجرت به مناطق در معرض قاچاق و ... می باشد.
  5. مسدود ساختن مسیرهای غیررسمی، کنترل مبادی رسمی از طریق قانون گذاری و نظارت سیستمی و برخط بر رویه های گمرکی،  می بایست انجام شود تا ریسک و هزینه مبادرت به قاچاق افزایش یابد.
  6. نزدیک به  2 دهه از تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق با  فرمان رهبری در تیر ماه 81 می گذرد، اما به نظر نتوانسته است، مطالبه دقیق رهبری را برآورده کند.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند