بخند مثل خندوانه

یکی از تکنیک‌های رایج رسانه‌ها در فضای فعلی اطلاع‌رسانی، استفاده از تکنیک "طنز" است؛ شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه یکی از تکنیک‌های رایج رسانه‌ها در فضای فعلی اطلاع‌رسانی، استفاده از تکنیک "طنز" است؛ شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند.

شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از افراد از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند. طنز، روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است.

روش اقناعی و تکینک طنز، بر روی این فرایند ذهنی بنا شده که هنگامی‌که می‌خندیم احساس خوبی با ترشح هورمون دوپامین رخ می دهد و بنابراین اگر آگهی تبلیغاتی بتواند ما را بخنداند، می‌تواند این احساس خوب را به محصول مورد نظرش در ذهن ما پیوند بزند.

استفاده از روش طنز تنها محدود به تبلیغات محصولات نمی‌شود و در رسانه‌های خبری و دنیای سیاست نیز از این تکنیک استفاده می‌شود

به نظر شما در چه جاهای دیگر می شود از این تکنیک استفاده کرد؟

این روش یعنی همان تکنیک طنز در بسترهای خبری بیشتر برای بیان مشکلاتی از قبیل گرانی، تحریم ، تورم و کمبود آب استفاده می‌شود. شاید یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از این تکنیک را بتوانیم در نشریه گل‌آقا یا بخش طنز روزنامه‌ها پیدا کنیم.

هفته نامه گل‌آقا تا سال ۱۳۸۱ منتشر شد و بخشی از نوستالژی دهه ۷۰ شد؛ دهه شصتی‌ها که در دوره نوجوانی و جوانی بودند، لذتش را بردند و همه مردم ایران هم. اما چگونه بود که طنز گل‌آقا را مردم دوست داشتند و مسئولان هم دوست داشتند و کسی هم ناراحت نمی‌شد؟ 

بیایید چند تا هفته نامه گل اقا رو باهم ببینیم

طنز باید با ادبیات مردم و خودمانی باشد تا مخاطب را جذب کند مثل کلید واژه بالا

طنز بیان دردهای مردم و واقعیت های جامعه است اما به صورت خنده آور. هر طنزی که بتواند دغدغه های مردم را بهتر بیان کند و به مسولین جهت گیری دهد آن طنز فاخرتر خواهد بود

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند