بازی مافیا در مذاکرات!

بازی مافیا در مذاکرات!

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه بازی مافیا در مذاکرات!

  1. «توافق موقت» کلیدواژه‌ای از سوی رسانه‌های غربی قبل از دور جدید مذاکرات، جعل و به‌صورت گسترده منتشر شد.
  2. «محدودیت زمان» کلیدواژه دیگری بود تا دروغی بزرگ  با عنوان «وقت‌کشی ایران برای رسیدن به نقطه گریز هسته‌ای» بازوی عملیات روانی غرب در میز مذاکرات باشد.
  3. شبکه آمریکائی NBC گزارش داد که  در سفر اخیر رییسی، مسکو از سوی آمریکا پیشنهاد داده تا با توافق موقت هسته‌ای در برابر اعمال برخی محدودیت‌های هسته‌ای، از لغو پاره‌ای از تحریم‌ها بهره‌مند شود.
  4. اما آنسوی ماجرا؛ متهم‌سازی ایران به‌وقت کشی و تلاش برای عبور از نقطه گریز هسته‌ای در کنار مطرح کردن موضوع توافق موقت، دو هدف اصلی را دنبال می‌کند.
  5. نخست، فرار آمریکا از تعهدات برجامی، حفظ ساختار تحریم‌ها و استنکاف یا دوری از قرار گرفتن در شرایط راستی آزمایی و ارائه تضمین است.
  6. دوم پذیرش تعهدات از سوی ایران،که معادل متوقف سازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران است البته با ارائه برخی مشوق‌های مالی محدود و موقت به تهران
  7. حقیقت این است که با خروج ترامپ از برجام،حالا آمریکا مقصر اصلی این بدعهدیست و بایدن نیز دنبال راهی برای فرار از اجرای تعهدات برجامی و ثبت دستاوردی نمایشی می‌باشد.
  8. بسیار روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حاضر به پذیرش بررسی پیشنهادی با این مشخصات نمی‌باشد، چه رسد به آن که به مذاکراتی با این دستور کار وارد شود.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند