این همه خوشبختی محاله

این همه خوشبختی محاله

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه این همه خوشبختی محاله

1-    بخش بزرگی از جمعیت فعلی، دوران پیش از انقلاب را درک نکردند و برخی رسانه ها این طور نشان می‌دهند که گویی مردم از فرط خوشی سراغ انقلاب رفتند.

2-    هر ساله با نزدیک شدن به بهمن ماه،  در تلاشند تا برشی خاص به عنوان زندگی عادی تمام مردم ایران در دوران پهلوی نشان دهند. سئوال این است آیا این تصاویر درست است ؟

3-    تصویری که نادرست نیست و فارغ از جهتگیریها، بهترین منبع برای بررسی آن، گزارش‌های برنامه‌ ششم،در سال‌های ۵۶ و ۵۷ است که توسط ژیم پهلوی تهیه شده است.

4-    برای مثال، داده‌های مرکز آمار ایران  در سال‌های ۵۱ و ۵۲ می گوید: چیزی حدود ۶۴ درصد کل جمعیت شهرنشین در ایران دچار سوءتغذیه بودند که خیلی رقم تکان‌دهنده‌ای است.

5-    طبق این گزارش های آماری پهلوی، میانگین سال‌های تحصیل تا پایان دوره‌‌ پهلوی نزدیک به 3 سال است. یعنی به طور متوسط هر ایرانی سه سال تحصیل کرده بود.

6-    68 درصد جمعیت بزرگسال بی‌سواد و کمتر از ۴۰ درصد کودکان، دوره‌ ابتدایی را به انتها می رساندند، چون فشارهای معیشتی خانوارها را مجبور می‌کرد بچه‌هایشان را از مدرسه بیرون بکشند.

7-    اما از نظر رفاه، آن چه رسانه های بیگانه نشان می‌دهند، برشی جانبدارانه و مبتنی بر تکنیک های شناختیست از پنج تا 10درصد جمعیتیست که آن زمان، در اوج رفاه بودند.

8-    آنسوی ماجرا، روی دیگر این سکه، یعنی فقر و اختلاف طبقاتی به شدت نابرابر را می توان در مستندات و آثار کارگردان های آن زمان چون کامران شیردل، فروغ فرخزاد و ابراهیم گلستان به وفور دید.

9-    آنچه مسلم است نتایج سرشماری سال ۱۳۵۵ تا 1357، گویای فشار شدید بر مردم می باشدو شکاف اقتصادی باعث شده بود، جمعیتی بسیاری ناراضی باشند.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند